Verdens mest myteomspunnede fraktal!

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
Kealle
Cayley
Cayley
Innlegg: 54
Registrert: 05/10-2006 23:08

Hei,
jeg lurte på om fraktalen i grønt besvarer oppgaven.
På forhånd takk!

Bilde
Sist redigert av Kealle den 28/06-2007 01:28, redigert 1 gang totalt.
Kealle
Cayley
Cayley
Innlegg: 54
Registrert: 05/10-2006 23:08

Riktig svar er:
Bilde

Fleip til side, vi må jo ha litt av det også! :D

Men seriøst, er det noen som klarer å knekke denne fraktaliserte mattenøtta?
Sist redigert av Kealle den 27/06-2007 23:18, redigert 1 gang totalt.
TurboN
Cauchy
Cauchy
Innlegg: 236
Registrert: 15/11-2006 19:33

det der blir bare verre og verre, koss kunne vi vite at det var lommemannen som skjulte seg bak rutene?!?
ruggen
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 2
Registrert: 27/06-2007 21:45

Som innehaver av dette avbildede legeme som ikke lar seg forklare matematisk , bare beskrive filosofisk, ber jeg meg frabedt å bli sammenlignet med lommemannen.

Jeg er "Lommeregneren", også kjent som "kalkis-Jan", kanskje ukjent for de fleste, men det blir endringer på det.

Men, Mr Kealle, jeg har svaret på oppgaven din, men av frykt for tilnavn som "nøtteknekkeren" m.m. velger jeg stillheten.
mrcreosote
Guru
Guru
Innlegg: 1995
Registrert: 10/10-2006 20:58

Løgner! Det er jeg som er lommeregneren, bedre kjent som "kalkula-Tor".

Oppgi din identitet, rugg, eller diverger til den negative uendelighet.
ruggen
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 2
Registrert: 27/06-2007 21:45

Dine trusler er like tomme som batteriene i din gamle Casio din deriverte kroppsbygger. Det kan forøvrig virke som om vi har besøkt samme trenings-studio eller gatekjøkken. Forøvrig har jeg ikke stjålet, jeg har gjort som min gamle mattelærer Lia lærte meg, jeg har lånt. Du får alt sammen tilbake i neste ledd. Værsågod.
Kealle
Cayley
Cayley
Innlegg: 54
Registrert: 05/10-2006 23:08

Ruggen: Jeg vil ha meg frabedt at du integrerer matmatisk humor på foraet. Dette er ukult(ur). Proporsjonalitet mellom humor og matmatiske fremstillinger bør alldeles ikke forekomme!

Når dette er sagt vil jeg gjerne henge ut ruggen ytterligere. Denne mannen mener faktisk at dette er den korrekte løsningen på dagens fraktal. Men, for de av dere som ikke kjenner til dette selverklærte orakelet, må jeg meddele at skjønn hva angår varians og standaravvik på hans svar må vises.
Bilde

Jeg derimot regnet meg frem til bokhyllen, hvor jeg ved hjelp av kinetisk energi løftet ned matteboken fra 1MX/1MY og fant følgende bevis på at min tidligere påstand må være sann.
Bilde
ettam
Guru
Guru
Innlegg: 2480
Registrert: 28/09-2005 17:30
Sted: Trondheim

Kealle skrev:...hvor jeg ved hjelp av kinetisk energi løftet ned matteboken fra 1MX/1MY...
ehmm...

Kinetisk energi?

Dersom du utførte noe arbeid, må det ha vært ved hjelp av energi fra musklene dine. Som er kjemisk energi, som igjen kan regnes som potensiell energi. I et kort øyeblikk satte du boka i bevegelse (altså kinetisk energi) slik at den kom ut over hyllekanten. Der overtar tyngdekreftene, altså potensiell energi. I det den potensielle energien i tyngdefeltet avtar bruker du kjemisk energi i musklene til å kontrollere bokas bevegelse mot skrivebordet.
Svar