Viks skrev:Det står 12/60 i sensorveiledningenkallejll skrev:Hvor mange poeng for å sikre toern?
Hvor er denne sensorveiledningen? den kunne jeg hatt interesse av å se, for å se ca hvordan jeg ligger an..
Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga
Viks skrev:Det står 12/60 i sensorveiledningenkallejll skrev:Hvor mange poeng for å sikre toern?
Mitt venndiagram var en sirkel først med tallet 26 oppå. også en sirkel med at 4 hadde sosialkunnskap, og en sirkel inni med at 16 hadde valgt sosialkunnskap og internajsonal engelsk, og ringen med internajsonal engelsk hadde ingen... og utenfor disse ringene skrev jeg 6... skjønnte du? hvordan så ditt ut?[/quote]Gjest skrev:Jeg er også litt usikker på om mitt venndiagram ble riktig.. Hvordan så ditt ut? Jeg fikk også 2/13 på 4b, mens på 4c har jeg vært helt ute på tur og ser nå at jeg har skrevet 16/20 - 0.8, som blir 0. Huff
http://www.matematikk.net/res/eksamen/1 ... 015V-S.pdfGjest skrev:Viks skrev:Det står 12/60 i sensorveiledningenkallejll skrev:Hvor mange poeng for å sikre toern?
Hvor er denne sensorveiledningen? den kunne jeg hatt interesse av å se, for å se ca hvordan jeg ligger an..
Mitt venndiagram var en sirkel først med tallet 26 oppå. også en sirkel med at 4 hadde sosialkunnskap, og en sirkel inni med at 16 hadde valgt sosialkunnskap og internajsonal engelsk, og ringen med internajsonal engelsk hadde ingen... og utenfor disse ringene skrev jeg 6... skjønnte du? hvordan så ditt ut?[/quote]Gjest skrev:Jeg er også litt usikker på om mitt venndiagram ble riktig.. Hvordan så ditt ut? Jeg fikk også 2/13 på 4b, mens på 4c har jeg vært helt ute på tur og ser nå at jeg har skrevet 16/20 - 0.8, som blir 0. Huff
[tex]P(SK\cap \bar{IE})=\frac{4}{26}=\frac{20}{26}*\frac{4}{20}=\frac{2}{13}[/tex]Bestem sannsynet for at ein tilfeldig vald elev frå gruppa har valt Sosialkunnskap, men ikkje Internasjonal engelsk.
[tex]P=\frac{16}{16}=1[/tex]Det viser seg at eleven som er trekt ut, har valt Internasjonal engelsk.
c) Bestem sannsynet for at denne eleven også har valt Sosialkunnskap.
Nei, ikke om dette er den eneste feilen din.Lin skrev:Jeg har dummet meg helt ut på oppgave 6, satt -(2)^2 lik 4, altså positiv, så alle mine svar fra og med null i oppgaven er dermed feil... Har brukt helt riktig metode og vist utregning, men altså tenkt litt fort at minus og minus er pluss. Ser ut til at alt annet på del 1 og forhåpentligvis del 2 er riktig, tror dere 6eren ryker på dette?
Tusen takk for løsningsforslag! Men på del 2 oppgave 8 tror jeg du har regnet feil siden du har regnet med både liter og cm i samme oppgave, 8,7 liter må gjøres om til 8700cm^3Dolandyret skrev:
Driver og ordner det nå. La merke til det selv. Syntes det var rart at r var så kort. Er forresten 8,6LLink skrev:Tusen takk for løsningsforslag! Men på del 2 oppgave 8 tror jeg du har regnet feil siden du har regnet med både liter og cm i samme oppgave, 8,7 liter må gjøres om til 8700cm^3Dolandyret skrev:Da blir svaret 23cm (håper jeg).
Det kommer veldig an på sensor. Vi får håpe h*n/de er greie!Link skrev:Vet dere hvor stor sjanse det er for å fortsatt kunne få 6 selvom man muligens havner 1 poeng under 56-grensen? I og med at det står i sensorveiledningen at "Karakteren 6 viser at eleven har «framifrå» kompetanse i faget. Når elevene viser spesielt
modenhet eller kunnskap i deler av besvarelsen, skal dette kunne veie opp for mindre feil
og mangler i andre deler, slik at resultatet likevel kan bli en toppkarakter.".
Jeg har blandet utregningen på prosentoppgavene på del 1 oppgave 1b og 9b, og blir nok derfor trukket en del her. Ser i tillegg at jeg har glemt å trekke fra de 400kr de 8 bildene kostet, slik at jeg i oppgave 8 fikk y=50a+1000, men har forklart i oppgave b hva som menes med a og b. Burde vel få litt uttelling på den oppgaven hvertfall? Og ellers har jeg (satan) ikke fått med meg i oppgaveteksten at man bare får barnetrygd i 17 år og 11 mnd, jeg har regnet for totalt 216 måneder. Tror dere dette trekker såpass at jeg ikke kan få 6er? Ellers har jeg skrevet gode og utfyllende forklaringer til oppgavene, og klarer ikke å se at jeg har gjort noen andre feil.. Spent på vurderingen!
560*1,2*12 skal ikke være 40 høyere enn den nye prisen. Den nye prisen skal være 40% lavere enn 560*1,2*1,2. Det er ikke det samme. Dersom en vare settes opp 20% to ganger og så ned 40%, må ny pris bli 560*1,2*1,2*0,6Privpus skrev:Bare lurer på hvorfor jeg får feil svar på oppgave 3b når jeg regner slik?
560*1.2*1.2=x*1.4
x=560*1.2^2/1.4
x=572