matte 1P eksamen
Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga
-
- Lagrange
- Innlegg: 1264
- Registrert: 04/10-2015 22:21
b) 4 av 26 har valgt sosialkunnskap, men ikke internasjonal engelsk. Sannsynligheten for at det trekkes ut en tilfeldig valgt elev som har denne kombinasjonen er derfor 4/26=2/13Gjest skrev:Hei, noe som ønsker å fortelle hva de fikk som svar på oppgave 4 og 8 på del 2?
c) Sannsynligheten for at eleven som blir trekt ut har valgt sosialkunnskap gitt at han har internasjonal engelsk er 100%. Dette fordi det er ingen elever som har internasjonal engelsk, men ikke sosialkunnskap.
Lagde krysstabell i a).
Har ikke gjort 8 enda.
"I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers."
Hei,Gjest skrev:Hei, noe som ønsker å fortelle hva de fikk som svar på oppgave 4 og 8 på del 2?
på oppgave 4 a lagde jeg et venndiagram.. litt usikker på om det egentlig ble riktig.
på 4b fikk jeg 4/26 = 2/13....
på 4c fikk jeg 1.
(at alle som hadde valgt internasjonal engelsk, også hadde valgt sosialkunnskap..stemte det?)
-
- Lagrange
- Innlegg: 1264
- Registrert: 04/10-2015 22:21
Ser helt riktig ut!Hej skrev:Hei,Gjest skrev:Hei, noe som ønsker å fortelle hva de fikk som svar på oppgave 4 og 8 på del 2?
på oppgave 4 a lagde jeg et venndiagram.. litt usikker på om det egentlig ble riktig.
på 4b fikk jeg 4/26 = 2/13....
på 4c fikk jeg 1.
(at alle som hadde valgt internasjonal engelsk, også hadde valgt sosialkunnskap..stemte det?)

Noen som har en god forklaring på hvorfor trekantene i 7a) er formlike? Føler ikke at jeg får formulert meg godt nok der.
"I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers."
[/quote]
Ser helt riktig ut!
Noen som har en god forklaring på hvorfor trekantene i 7a) er formlike? Føler ikke at jeg får formulert meg godt nok der.[/quote]
Den slet jeg lenge med.. ente opp med å skrive noe om at sidene var konstant eller ett eller annet.. fant en god definisjon i boka om jeg skrev ned
Ser helt riktig ut!

Noen som har en god forklaring på hvorfor trekantene i 7a) er formlike? Føler ikke at jeg får formulert meg godt nok der.[/quote]
Den slet jeg lenge med.. ente opp med å skrive noe om at sidene var konstant eller ett eller annet.. fant en god definisjon i boka om jeg skrev ned
Jeg er også litt usikker på om mitt venndiagram ble riktig.. Hvordan så ditt ut? Jeg fikk også 2/13 på 4b, mens på 4c har jeg vært helt ute på tur og ser nå at jeg har skrevet 16/20 - 0.8, som blir 0. HuffHej skrev:Hei,Gjest skrev:Hei, noe som ønsker å fortelle hva de fikk som svar på oppgave 4 og 8 på del 2?
på oppgave 4 a lagde jeg et venndiagram.. litt usikker på om det egentlig ble riktig
på 4b fikk jeg 4/26 = 2/13....
på 4c fikk jeg 1.
(at alle som hadde valgt internasjonal engelsk, også hadde valgt sosialkunnskap..stemte det?)
[tex]\triangle ABC \~ \triangle\:CED[/tex]Noen som har en god forklaring på hvorfor trekantene i 7a) er formlike? Føler ikke at jeg får formulert meg godt nok der.
fordi [tex]\angle C[/tex] er felles i begge trekanter og begge har en [tex]90^o[/tex] vinkel.
[tex]i*i=-1[/tex]
Omnia mirari etiam tritissima - Carl von Linné
( Find wonder in all things, even the most commonplace.)
Det er åpning og lukking av ionekanaler i nerveceller som gjør det mulig for deg å lese dette.
Omnia mirari etiam tritissima - Carl von Linné
( Find wonder in all things, even the most commonplace.)
Det er åpning og lukking av ionekanaler i nerveceller som gjør det mulig for deg å lese dette.
Ser helt riktig ut!Mej skrev:

Noen som har en god forklaring på hvorfor trekantene i 7a) er formlike? Føler ikke at jeg får formulert meg godt nok der.[/quote]
Den slet jeg lenge med.. ente opp med å skrive noe om at sidene var konstant eller ett eller annet.. fant en god definisjon i boka om jeg skrev ned[/quote]
Jeg skrev noe med at de begge har en 90 graders vinkel, begge har vinkel C i trekanten, og da må den siste vinkelen i begge trekantene være like, dvs at vinkelA=vinkelCDE.
Vinkel C er felles, begge har en 90 graders vinkel, ergo må de to siste vinklene være like store. Vi kan konkludere med at vinklene er parvis like store. <C = <C, <B= <E og <A = <D
Mitt venndiagram var en sirkel først med tallet 26 oppå. også en sirkel med at 4 hadde sosialkunnskap, og en sirkel inni med at 16 hadde valgt sosialkunnskap og internajsonal engelsk, og ringen med internajsonal engelsk hadde ingen... og utenfor disse ringene skrev jeg 6... skjønnte du? hvordan så ditt ut?Gjest skrev:Jeg er også litt usikker på om mitt venndiagram ble riktig.. Hvordan så ditt ut? Jeg fikk også 2/13 på 4b, mens på 4c har jeg vært helt ute på tur og ser nå at jeg har skrevet 16/20 - 0.8, som blir 0. HuffHej skrev:Hei,Gjest skrev:Hei, noe som ønsker å fortelle hva de fikk som svar på oppgave 4 og 8 på del 2?
på oppgave 4 a lagde jeg et venndiagram.. litt usikker på om det egentlig ble riktig
på 4b fikk jeg 4/26 = 2/13....
på 4c fikk jeg 1.
(at alle som hadde valgt internasjonal engelsk, også hadde valgt sosialkunnskap..stemte det?)
Jeg er også litt usikker på om mitt venndiagram ble riktig.. Hvordan så ditt ut? Jeg fikk også 2/13 på 4b, mens på 4c har jeg vært helt ute på tur og ser nå at jeg har skrevet 16/20 - 0.8, som blir 0. Huff[/quote]
Mitt venndiagram var en sirkel først med tallet 26 oppå. også en sirkel med at 4 hadde sosialkunnskap, og en sirkel inni med at 16 hadde valgt sosialkunnskap og internajsonal engelsk, og ringen med internajsonal engelsk hadde ingen... og utenfor disse ringene skrev jeg 6... skjønnte du? hvordan så ditt ut?[/quote]
Mitt var helt likt ditt!
Mitt venndiagram var en sirkel først med tallet 26 oppå. også en sirkel med at 4 hadde sosialkunnskap, og en sirkel inni med at 16 hadde valgt sosialkunnskap og internajsonal engelsk, og ringen med internajsonal engelsk hadde ingen... og utenfor disse ringene skrev jeg 6... skjønnte du? hvordan så ditt ut?[/quote]
Mitt var helt likt ditt!