Takk for svar, og hyggelige ord! Er vel bare å vente, og håpe på det besteMattedyret 126 skrev: I tillegg visst du har en kjempe god del 1 vil den vektlegges 60% under helhetsinntrykket og grovplassering.
Cheer upOrdner seg nok

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga
Takk for svar, og hyggelige ord! Er vel bare å vente, og håpe på det besteMattedyret 126 skrev: I tillegg visst du har en kjempe god del 1 vil den vektlegges 60% under helhetsinntrykket og grovplassering.
Cheer upOrdner seg nok
Burde også ha sagt at det er bare mine del 2 svar, og at rekken er tilfeldig. Du kan også se hvor lang tid jeg brukte på hver oppgave.Tomi3 skrev:https://imgur.com/a/OOQ6B
Her er mine svar, ikke noe vits å anta at alt er riktig, men dere kan sammenligne vis dere vil.
Siste innlegg i "eksamenssett"-tråden i vgs-delen av forumet.Gjest skrev:hvor ligger del 1? oppgavene?
46 tror jeg. pluss/minus.Gjest skrev:Hvor mange poeng trengs det for å få en femmer?
Ligger i tråden som heter "eksamenssett" av Vaktmester.Neon skrev:Noen som kan legge ut eksamen?
Kan sette sammen et førstkommende fredag =)Qwertyuiop skrev:Når kommer løsningsforslaget?
Bare lurer på hvordan man kan gå frem for å finne funksjonsutrykket til den deriverte på oppg 14. Jeg prøvde å sette opp at f(x)=a*(x-0)(x-4) og deretter løse ved å bruke punktet (2,-2)Orker ikke vise utregning for alle oppgavene nå, så jeg nøyer meg med svarene. Om dere lurer på hvordan jeg kom frem til noe, så er det bare å spørre. Si også ifra om dere mener noe er feil!![]()
Løsningsforslag til del 1 lenger oppe på siden, men det har du kanskje sett.Qwertyuiop skrev:Når kommer løsningsforslaget?
Vi får oppgitt at punktet [tex](2,-3)[/tex] ligger på grafen til f. Så må vi se på grafen hva [tex]f'(2)[/tex] er. Ser at [tex]f'(2)=-2[/tex]Neon skrev:Bare lurer på hvordan man kan gå frem for å finne funksjonsutrykket til den deriverte på oppg 14. Jeg prøvde å sette opp at f(x)=a*(x-0)(x-4) og deretter løse ved å bruke punktet (2,-2)Orker ikke vise utregning for alle oppgavene nå, så jeg nøyer meg med svarene. Om dere lurer på hvordan jeg kom frem til noe, så er det bare å spørre. Si også ifra om dere mener noe er feil!![]()
-2=a(2-0)(2-4) a=1/2 men det blir feil.