[quote="Dolandyret"][quote="nørd"][quote="Dolandyret"][quote="Fysikkmann97"]4 poeng totalt. For sekser kreves 56* poeng.
Er du sikker på at 56 er minstesum en trengre for karakter 6?
* Karakteren 6 viser at eleven har «framifrå» kompetanse i faget. Når elevene viser spesielt modenhet eller kunnskap i deler av besvarelsen, skal dette kunne veie opp for mindre feil og mangler i andre deler, slik at resultatet likevel kan bli en toppkarakter.
Metode eksamen (1P)
Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga
-
- Lagrange
Det er det som står i sensorveiledningen.
-
- Lagrange
Da satser jeg på at min fantastiske faktorisering i oppgave 8 drar meg til topps. LolFysikkmann97 skrev:Det er det som står i sensorveiledningen.
"I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers."
Hva svarte dere på del 2 oppgave 7 - d), altså den aller siste oppgaven? Man skulle lage en regel for hvordan man får like lang bremselengde i vinterføre som på sommerføre.
-
- Lagrange
Svarte du på data? Hmm. Tenkte ikke over at vi kunne det en gang, jeg satt der og knotet med penn, papir og kladdark, uten korrekturlakk >_>Fysikkmann97 skrev:
"I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers."
Åh.. Var ikke det jeg fikk. Æsj.Fysikkmann97 skrev:

Men du? Når jeg satt funksjonene inn i geogebra, så det ut som forholdet mellom dem var 1:4. Jeg gjorde noen beregninger på ark, kom frem til at sommerføret var fire ganger så raskt. Dessverre fant jeg samme resultat som deg via andre beregninger, men valgte å stryke det ut..
-
- Lagrange
Jeg svarte feil, skulle egentlig være motsatt. Men regelen jeg kom frem til er det samme. Det kunne man også konkludere ut i fra de opplysninger du fikk fra den ene deloppgaven.
-
- Lagrange
Han poengterte jo at han hadde fått feil svar, og rettet opp i feilen.Andreas97 skrev:
I oppgaven står det at han velger et skopar, hva er sannsynligheten for at han bruker det SAMME skoparet de tre neste dagene, er altså ikke et fett hvilket han bruker første dagen. 1/3*1/3*1/3... Men dårlig formulert oppgave, dessverre. Skrev heldigvis begge delerFysikkmann97 skrev:Det er korrekt som rawrstad sier. 3 choose 1 = 3. Derfor er det 3/27 som er korrekt.

På oppgave 6 tegnet jeg et valgtre - og gjør man det er det nesten umulig å gjøre feil. Man får antall gunstige utfall og antall mulige utfall, så er det bare å telle opp.
Riktig svar på a) er 11.1% og b) er 22.2%.
Riktig svar på a) er 11.1% og b) er 22.2%.