Metode eksamen (1P)

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svein

[quote="Dolandyret"][quote="nørd"][quote="Dolandyret"][quote="Fysikkmann97"]4 poeng totalt. For sekser kreves 56* poeng.

Er du sikker på at 56 er minstesum en trengre for karakter 6?

* Karakteren 6 viser at eleven har «framifrå» kompetanse i faget. Når elevene viser spesielt modenhet eller kunnskap i deler av besvarelsen, skal dette kunne veie opp for mindre feil og mangler i andre deler, slik at resultatet likevel kan bli en toppkarakter.
Fysikkmann97
Lagrange
Lagrange

Det er det som står i sensorveiledningen.
Dolandyret
Lagrange
Lagrange

Fysikkmann97 skrev:Det er det som står i sensorveiledningen.
Da satser jeg på at min fantastiske faktorisering i oppgave 8 drar meg til topps. Lol
"I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers."
julie98765

Hva svarte dere på del 2 oppgave 7 - d), altså den aller siste oppgaven? Man skulle lage en regel for hvordan man får like lang bremselengde i vinterføre som på sommerføre.
Fysikkmann97
Lagrange
Lagrange

Bilde
Dolandyret
Lagrange
Lagrange

Fysikkmann97 skrev:Bilde
Svarte du på data? Hmm. Tenkte ikke over at vi kunne det en gang, jeg satt der og knotet med penn, papir og kladdark, uten korrekturlakk >_>
"I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers."
Julie98765

Fysikkmann97 skrev:Bilde
Åh.. Var ikke det jeg fikk. Æsj.:(
Men du? Når jeg satt funksjonene inn i geogebra, så det ut som forholdet mellom dem var 1:4. Jeg gjorde noen beregninger på ark, kom frem til at sommerføret var fire ganger så raskt. Dessverre fant jeg samme resultat som deg via andre beregninger, men valgte å stryke det ut..
Fysikkmann97
Lagrange
Lagrange

Jeg svarte feil, skulle egentlig være motsatt. Men regelen jeg kom frem til er det samme. Det kunne man også konkludere ut i fra de opplysninger du fikk fra den ene deloppgaven.
Gjest

Noen her med et oppgavesett?
Andreas97
Fibonacci
Fibonacci

Skjermbilde.PNG
Skjermbilde.PNG (17.99 kiB) Vist 6207 ganger
Vedlegg
Skjermbilde2.PNG
Skjermbilde2.PNG (6.18 kiB) Vist 6207 ganger
Dolandyret
Lagrange
Lagrange

Andreas97 skrev:
Skjermbilde.PNG
Han poengterte jo at han hadde fått feil svar, og rettet opp i feilen.
123matte

Fysikkmann97 skrev:Det er korrekt som rawrstad sier. 3 choose 1 = 3. Derfor er det 3/27 som er korrekt.
I oppgaven står det at han velger et skopar, hva er sannsynligheten for at han bruker det SAMME skoparet de tre neste dagene, er altså ikke et fett hvilket han bruker første dagen. 1/3*1/3*1/3... Men dårlig formulert oppgave, dessverre. Skrev heldigvis begge deler 8-)
Jøgge

På oppgave 6 tegnet jeg et valgtre - og gjør man det er det nesten umulig å gjøre feil. Man får antall gunstige utfall og antall mulige utfall, så er det bare å telle opp.
Riktig svar på a) er 11.1% og b) er 22.2%.
Svar