R1 - Eksamen 2016

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Ano

Hvordan tror dere sjansen er for å få en 5'er med 1-2 poeng bak 'poengkravet' i min situasjon? Jeg føler jeg gjorde del 1 veldig godt med fin føring og forklaring underveis, svarte rett på omtrent alle oppgavene (hadde bare ett koordinat for trapesoppgaven) bortsett fra sannsynlighetsoppgaven. MEN... Jeg så ikke oppgave 7 før etter jeg hadde levert og skulle bla om for å begynne på del 2... Jeg gjorde altså ingenting av denne oppgaven, helt forferdlig følelse å starte del 2 på.
Del 2 gikk ok, fikk ikke til oppgave 4 samt 3d. Regner med 43/44 poeng tilsammen.
Poenget er; jeg føler de oppgavene jeg klarte gikk veldig bra, med forklaringer og fin føring. Men null på oppgave 7 og 4 på del 2 er jo såklart store hull for helhetainntrykket. Har dog et håp om at sensor kanskje skjønner jeg ikke fikk prøvd meg på oppgave 7 ettersom så og si resten av del 1 var rett.

Utrolig kjipt å drite seg ut på den måten, spesielt når jeg vet jeg hadde klart oppgaven. I tillegg er forskjellen på en firer og femmer veldig avgjørende for hva som skjer til høsten for min del..
ddfgbdf

HERREGUD! Jeg har ikke turt å sett på eksamensbesvarelsen min som jeg har lagret på datamaskinen min, men nå gjorde jeg det. Og jeg er helt i sjokk! Flere steder har jeg skrevet "Se skriftlig vedlegg s..." OG JEG HAR IKKE SKREVET NOE SIDETALL! Hva i all verden?! Jeg har faila så totalt! Kommer de til å trekke meg for mindre orden? Åh..
fbdbvc

Herregud jeg har faila! :´( Flere steder i oppgaveteksten min har jeg skrevet "Se skriftlig vedlegg s..", og dette skulle jeg fylle ut til slutt, men den gamle pensjonisten av en eksamensvakt stressa meg så mye at jeg ikke rakk noe av det! I tillegg var det så vidt jeg rakk å regne enkelte av oppgavene på del 1, så jeg måtte regne det superfort ut uten noe spesielt bra forklaring.. FML FML. Og i oppgave 3 hvor vi skulle bestemme det største arealet firkanten kunne ha, fant jeg både x verdi, og arealet som var 3,62 - som jeg skrev . Men av en eller annen grunn valgte jeg også å legge på at "tilhørende y-verdi til x=2 er 1,86". Og da hadde jeg altså satt x=2 inn i den opprinnelige funksjonen. Tror dere jeg får trekk for det, da jeg tross alt fant det største arealet?
Gjest

noen som joiner å ta faget som privatist til høsten?
sunnyy
Fibonacci
Fibonacci

vet noen sånn ca hva som må til for bestå denne eksamenen? Jeg fikk til noen oppgaver men det var ikke alle jeg klarte. og de fleste på del 2 klarte jeg ikke:/ Har søkt en studiet som krever dette faget og vil helst ikke vente til neste år for å måtte starte på høgskolen:/
Dolandyret
Lagrange
Lagrange

sunnyy skrev:vet noen sånn ca hva som må til for bestå denne eksamenen? Jeg fikk til noen oppgaver men det var ikke alle jeg klarte. og de fleste på del 2 klarte jeg ikke:/ Har søkt en studiet som krever dette faget og vil helst ikke vente til neste år for å måtte starte på høgskolen:/
ca. 12 poeng er grensen til karakteren 2.
"I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers."
Gjest

håper på 5, men 18 poeng feil, vil det holde?
Dolandyret
Lagrange
Lagrange

Gjest skrev:håper på 5, men 18 poeng feil, vil det holde?
Tvilsomt :/
"I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers."
Gjest

Dolandyret skrev:
shit har 6 i standpunkt .... føkker opp snittet mitt. var syk den dagen, dog ingen unnskyldning, men det gikk utover presentasjonevnen min når jeg sitter der med rennende nese og lett hodepine
Dolandyret
Lagrange
Lagrange

Gjest skrev:
Dolandyret skrev:
shit har 6 i standpunkt .... føkker opp snittet mitt. var syk den dagen, dog ingen unnskyldning, men det gikk utover presentasjonevnen min når jeg sitter der med rennende nese og lett hodepine
Worst case kan du ta den opp som privatist. Men alt kan skje, eksamen var vanskelig ift. til de forrige, så poenggrensen kan bli justert ned noen poeng.
FAAFEAFA

Tror nok 18 poeng vil holde til en 5er. Så lenge du har vist bra helhetskompetanse. Men jeg tror at sensorene vil sette noen poeng. Mest sannsynligvis.
sunnyy
Fibonacci
Fibonacci

FAAFEAFA skrev:Tror nok 18 poeng vil holde til en 5er. Så lenge du har vist bra helhetskompetanse. Men jeg tror at sensorene vil sette noen poeng. Mest sannsynligvis.
18 poeng for en 5'er ?? Kan det stemme??
Fysikkmann97
Lagrange
Lagrange

Nei, mer 45 poeng.
Dolandyret
Lagrange
Lagrange

sunnyy skrev:
FAAFEAFA skrev:Tror nok 18 poeng vil holde til en 5er. Så lenge du har vist bra helhetskompetanse. Men jeg tror at sensorene vil sette noen poeng. Mest sannsynligvis.
18 poeng for en 5'er ?? Kan det stemme??
Han mente at han hadde mistet 18 poeng. Dvs at han satt igjen med 42 poeng, og om det var nok til en 5'er.
Eclipse
Cantor
Cantor

Forhåndssensur er nå lagt ut på udir for de som er interessert :p (R1 og S1 foreløpig)

https://dok.udir.no/DokumenterAndrekata ... riode=Alle
Svar