michaelah skrev:Kristian Saug skrev:Hei igjen, michaelah
Etter å ha sett over din besvarelse, vil jeg trekke deg totalt 1,5 poeng.
Trekker 0,5 poeng på oppg 3b på del 2. Dette fordi du ikke regner med ulikhetstegn og dermed ikke automatisk kan si hvilket av de to alternativene som blir billigst ved 501 visittkort.
Trekker 1 poeng på oppg 7b på del 2. Dette fordi du har utelatt personfradrag. Som tidligere evaluert!
Du har ikke fullstendige svarsetninger på alle oppgaver der du skal ha det, men til gjengjeld gir du gode og fyldige forklaringer på andre oppgaver.
Mitt helhetsinntrykk er at du viser en meget god matematikkforståelse på samtlige oppgaver og tema. Jeg gir da også poengsum 58,5.
Min karakter til deg: 6
Uten tvil!
Takk for bedømmelsen! Da håper jeg sensor er enig med deg

Bare hyggelig!
Jeg tror svært få sensorer vil bedømme din besvarelse til under 56 poeng og noe annet enn en 6'er.
Du har riktignok et par føringsfeil i utregning (på oppg 1 der du i utregning har skrevet 85,4 m / 20
m = 4,27 m. På oppgave 3 skriver du P(
rød + grønn) istedet for korrekt P(rød) + P(grønn). På oppg 4 skriver du 9 cm / 6 cm
= 9*4/6 cm
= 6)), men det blir bare flisespikkeri å påpeke. Dessuten har du gitt
utførlige forklaringer på andre oppgaver. Du har jo rett svar på samtlige oppgaver bortsett fra 7b på del 2. Men der påpeker du da også hvordan du har tolket oppgaven. Og der har
mange tolket feil! Oversensorene har garantert gitt føring på hvor mye som skal trekkes for den feiltolkingen.
Hør fra deg om du ønsker å meddele hva din karakter ble! (det er selvsagt helt opp til deg selv)