Da er det nok ikke like relevant for deg, ettersom vi gjekk gjennom 6 forsøk og fikk vite at det var kun de 6 som ville komme opp. Bakerst i boken (Ergo) står alle forsøkene og det er vel kanskje rundt 10? Men det er nok definitivt ikke alle som er aktuelle uansett, for eksempel det som involverer en heis. Om jeg var deg, så hadde jeg kontaktet skolen/kontoret du skal opp til og få vite nøyaktig hvilke forsøk som vil komme opp.killerqueen skrev:jeg bor i Trondheim, men du kan gjerne få fortelle hva ca forsøkene var, så får jeg et visst bilde hvertfall. Hadde satt pris på det, men jeg har god tid sammenlignet med deg enda
Min teori er at du gjør det bedre om du tror på det du gjør, så gå inn til eksamen med full tro på deg selv! Jeg er sikker på at du ikke har sjangs til å stryke!
De fleste forsøkene er veldig enkle, men du må selvsagt forstå de. Jeg skulle utføre et forsøk med interferens av laserlys gjennom et gitter, men vaktmesteren hadde låst inne utstyret, så jeg slapp unna med å forklare fremgangsmåten. Dette tror jeg forøvrig er ganske vanlig mange plasser, særlig ettersom noen av forsøkene er tid- og utstyrskrevende.
Kan hjelpe deg med eksperimentene om det er noe du lurer på etter at du vet hva de er.

Et annet tips: Du vil få et tema og et forsøk. Skriv ned alle formler og konstanter på notatene dine. Jeg skulle regne ut frekvens på stråling i dag og fikk bruk for en formel som jeg var i tvil på om jeg skulle ha med.