R2 Eksamen
Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga
Påtar meg ansvaret av å "leake" oppgavene fra i dag.
- Vedlegg
-
- EVV-2018REA3024____F02S.pdf
- (406.46 kiB) Lastet ned 22291 ganger
Har en god følelse, men må nesten få sett på et løsningsforslag først. Personlig følte jeg at det var enklere å jobbe seg gjennom dette i forhold til mange av settene fra tidligere år. Rakk ikke å svare på siste oppgave på del 2, men det var vel snakk om 4 poeng.
Sist redigert av Erlik den 28/05-2018 15:23, redigert 2 ganger totalt.
Jeg fikk det samme som deg med samme framgangsmåteeeinarr skrev:Noen andre som fikk 33pi som areal av sirkelen fra planet som tangerte kulen? Brukte pytagoras hvor 7^2=r^2+4^2
Enten så har vi alle tre gjort noe feil ellers er det rett, jeg fikk også [tex]33 \pi[/tex]theamateur skrev:Jeg fikk det samme som deg med samme framgangsmåteeeinarr skrev:Noen andre som fikk 33pi som areal av sirkelen fra planet som tangerte kulen? Brukte pytagoras hvor 7^2=r^2+4^2
På siste deloppgave i del 1 skal svaret være $a\in(\frac{1}{2},+\infty)$. Interessant nok så er det tilfellet for alle geometriske følger som har første ledd lik $1$, så oppgaven kunne nok ha vært enklere formulert.
Edit: forbedret formulering.
Edit: forbedret formulering.