Oppgaven er som følgende:
En vinterdag drar du til en stor akebakke for å oppleve høy hastighet og kjenne på krefter. Du er heldig for selv om temperaturen er lav og snøen knitrende, varmer solstrålene godt. For sikkerhetsskyld har du med deg en skredsøker i lommen. Det slår deg at her er det mye spennende fysikk med blant annet friksjon, energi og termofysikk, og også kjernefysikk.
Du skal forbedrede deg på temaer som er aktuelle for å beskrive og forklare fysiske fenomen du opplever denne dagen i akebakken..
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jeg trenger hjelp til hvordan jeg skal starte. En oppskrift hadde vært utrolig innafor om hvordan jeg bør øve, presentere og hva som er det viktigste som jeg bør ta med. Hadde vært nyttig om noen hadde noen gode tips. Jeg skal også presentere et forsøk, har dere en som dere synes hadde passa bra? Det er en ganske åpen oppgave så alt duger