Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.
kanskje dette er feil sted, men skader ikke å prøve
Jeg skal skrive særemne i norsken (VG3) , men kommer ikke frem til en problemstilling :/
Leser bøkene: Hypnotisøren av Lars Kepler, og Sankta Psyko av Johan theorin
Begge bøkene går tilbake i tid, og handler om kidnapping og delvis hevn
Lurte på om noen kunne hjelpe meg med en problemstilling? Hadde vært utrolig mye til hjelp
realfagselev1 skrev:kanskje dette er feil sted, men skader ikke å prøve
Jeg skal skrive særemne i norsken (VG3) , men kommer ikke frem til en problemstilling :/
Leser bøkene: Hypnotisøren av Lars Kepler, og Sankta Psyko av Johan theorin
Begge bøkene går tilbake i tid, og handler om kidnapping og delvis hevn
Lurte på om noen kunne hjelpe meg med en problemstilling? Hadde vært utrolig mye til hjelp
Karakterutvikling? Sammenligne språk i bøkene ift. samtid? Vondt å komme med noen gode forslag, når jeg verken har lest bøkene eller veit hvem forfatteren er.
Evt. kan du gå for noe helt annet enn det der da, om det ikke er for seint å bytte. Jeg hadde om "facebook som kommunikasjonsteknologisk arena", som egt. er rett fram å skrive om. Ikke trengs det å lese bøker heller.
"I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers."
sinna skrev:Se å fjern dette norsktullet fra matematikksidene våre! Jeg får brokk av å lese det. Kommer jo hit nettopp bare for å slippe unna skumle samfunnsfag.
Er hovedsaklig et matematikkforum ja, og norsk o.l. er vel ikke akkurat velkommen her, men når han først spørr tenker jeg det er greit å svare før en evt. moderator kommer og fjerner/stenger tråden.
Ingen som tvang deg til å åpne tråden, stod tross alt ganske godt forklart i tittelen hva det handlet om.
"I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers."
Jeg valgte å se mellom fingrene på det i en liten stund, for å finne ut om noen gadd å svare. Det er meg ikke helt naturlig å bortvise de som trenger hjelp i sin utdanning.
Men nå som Dolandyret har i alle fall gitt et par gode pekepinner, så bør jeg vel likevel ta til fornuft og stenge tråden, da dette forumet er mer myntet på realfag.
Jeg vil imidlertid anbefale skole-forumet på diskusjon.no i stedet, da det er litt mer åpent i sitt omfang.