har noen løsningsforslag på den?

Setter stor pris på svar

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga
vel hele stykket tror jeg:/claves skrev:Løsningen på likningssystemet kan du finne selv vha. CAS i Geogebra f.eks. Hvis du trenger hjelp til å løse oppgaven er det lurt om du skriver hva du har prøvd/hvor du sitter fast.
prøv å faktorisere, så finner du svaret hvis du fortsatt ikke greier den så si ifraGjest skrev:vel hele stykket tror jeg:/claves skrev:Løsningen på likningssystemet kan du finne selv vha. CAS i Geogebra f.eks. Hvis du trenger hjelp til å løse oppgaven er det lurt om du skriver hva du har prøvd/hvor du sitter fast.
y=x^2-3x-2
så satte jeg inn y=2x-2 i likningen ovenfor og brukte 2.gradsformelen/abc-formelen
Problemet er da at det ikke blir noe c-ledd (eller det blir 0)
Også kan man ikke ta kvadratroten til 5 heller...
hvordan kan man egentlig legge ved bilder/filer?
Takk for svar!!
Har virkelig ingen anelse om hvordan jeg skal gjøre det..Mattematika skrev:prøv å faktorisere, så finner du svaret hvis du fortsatt ikke greier den så si ifraGjest skrev:vel hele stykket tror jeg:/claves skrev:Løsningen på likningssystemet kan du finne selv vha. CAS i Geogebra f.eks. Hvis du trenger hjelp til å løse oppgaven er det lurt om du skriver hva du har prøvd/hvor du sitter fast.
y=x^2-3x-2
så satte jeg inn y=2x-2 i likningen ovenfor og brukte 2.gradsformelen/abc-formelen
Problemet er da at det ikke blir noe c-ledd (eller det blir 0)
Også kan man ikke ta kvadratroten til 5 heller...
hvordan kan man egentlig legge ved bilder/filer?
Takk for svar!!
Nå fikk jeg svaret x=4 V x=1, kan dette stemme?Gjest skrev:HeiKan begynne litt for deg =)
[tex]y+2=2x \Leftrightarrow y=2x-2[/tex]
Setter likining II i I
[tex]2x-2=x^{2}-3x-2[/tex]
Sett alt over på høyre siden. Regner med at du klarer deg videre nå? Si ifra hvis noe er uklart eller om du står fortsatt fast
Dobbel skjekk regningen din engang til jeg får ikke det samme.Gjest skrev:Nå fikk jeg svaret x=4 V x=1, kan dette stemme?Gjest skrev:HeiKan begynne litt for deg =)
Setter likining II i I
Sett alt over på høyre siden. Regner med at du klarer deg videre nå? Si ifra hvis noe er uklart eller om du står fortsatt fast
Jeg hadde lempa alt over på feil side av likhetstegnet, kan være derfor det gikk så galt..
Tusen takk!!
[tex]2x-2=x^{2}-3x-2[/tex]Gjest skrev:Nå fikk jeg svaret x=4 V x=1, kan dette stemme?Gjest skrev:HeiKan begynne litt for deg =)
Setter likining II i I
Jeg hadde lempa alt over på feil side av likhetstegnet, kan være derfor det gikk så galt..
Tusen takk!!