Går det ann å fjerne R1 karakter med 2P

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
Mattematika
Cayley
Cayley
Innlegg: 72
Registrert: 15/05-2015 16:07

Jeg vurdererer å ta 2P, som privatist neste år og lurer på om den fjerner R1 karakteren eller om den kommer som en egen karakter? Hvis den ikke gjør det hvordan kan jeg da fjerne den?
Mattematika
Cayley
Cayley
Innlegg: 72
Registrert: 15/05-2015 16:07

Det er et seriøst spørsmål, men er det ingen som vet om det er mulig?
Matteglad

Mattematika skrev:Det er et seriøst spørsmål, men er det ingen som vet om det er mulig?

Nå vet ikke jeg 100 % sikker, men jeg mener det er mulig ja. Har hørt om folk som har gjort det før vertfall.
ettam
Guru
Guru
Innlegg: 2480
Registrert: 28/09-2005 17:30
Sted: Trondheim

Dette er noe du kan spørre eksamenskontoret (i det fylket du bor i) om.

Hvilket fylke bor du i?
Mattematika
Cayley
Cayley
Innlegg: 72
Registrert: 15/05-2015 16:07

Matteglad skrev:
Mattematika skrev:Det er et seriøst spørsmål, men er det ingen som vet om det er mulig?

Nå vet ikke jeg 100 % sikker, men jeg mener det er mulig ja. Har hørt om folk som har gjort det før vertfall.
Da blir det lett 2P til neste år for å sikre meg 6 for trenger ikke realfag der jeg skal inn
Mattematika
Cayley
Cayley
Innlegg: 72
Registrert: 15/05-2015 16:07

ettam skrev:Dette er noe du kan spørre eksamenskontoret (i det fylket du bor i) om.

Hvilket fylke bor du i?
Akershus, er det forskjellig fra fylke til fylke?
ettam
Guru
Guru
Innlegg: 2480
Registrert: 28/09-2005 17:30
Sted: Trondheim

Neida, men tenkte jeg kunne finne ut hvor du kan sende en mail.

Prøv her: http://www.akershus.no/ansvarsomrader/o ... C3%A6ring/

Mailen din vil da gå til et sentralt postmottak, der vil de videresende den til rette vedkommende/enhet. Det er viktig at du oppgir at spørsmålet gjelder videregående opplæring. Det ikke alltid de som videresender epost sender den rett første gangen, og du vil derfor "spare tid" .
Vaktmester
World works; done by its invalids
World works; done by its invalids
Innlegg: 838
Registrert: 26/04-2012 09:35

Snakk med skolen din om det er mulig. Det er avhengig av 2 ting.

1. Har du nok timer uten R1? Du skal ha 2523 timer totalt på vitnemålet ditt. 2P er 84 timer, mens R1 er 140 timer.

2. Har du nok fordypninger uten R1? Du trenger 2 fordypninger innenfor ditt programområde. Hvis du har tenkt at R1 og R2 skal være en av dine fordypninger, så kan du ikke bytte ut R1 med 2P.

Men snakk med skolen din om hva som er mulig - de kan se hvilke fag du har og hvilke fag du trenger.
Mattematika
Cayley
Cayley
Innlegg: 72
Registrert: 15/05-2015 16:07

Vaktmester skrev:Snakk med skolen din om det er mulig. Det er avhengig av 2 ting.

1. Har du nok timer uten R1? Du skal ha 2523 timer totalt på vitnemålet ditt. 2P er 84 timer, mens R1 er 140 timer.

2. Har du nok fordypninger uten R1? Du trenger 2 fordypninger innenfor ditt programområde. Hvis du har tenkt at R1 og R2 skal være en av dine fordypninger, så kan du ikke bytte ut R1 med 2P.

Men snakk med skolen din om hva som er mulig - de kan se hvilke fag du har og hvilke fag du trenger.
Jeg tenker å gjøre en hel omvendig med å ta en del fag som privatist mens jeg går siste året på videregående for å unngå å få det som sekundær vitnemål. Skal prøve i hvertfall og få tatt 1 fordypning i samfunnsfag området pluss en fordypning som jeg tar som privatist på grunn av du ikke kan ha fem valgfag i vg3.
Vaktmester
World works; done by its invalids
World works; done by its invalids
Innlegg: 838
Registrert: 26/04-2012 09:35

Jeg vet ikke hvilke programfag skolen din tilbyr, men det er i alle fall mulig på skolen min å ta to fordypinger innen språk samfunnsfag og økonomi på ett år. Da tar man sosiologi og samfunnsgeografi (eller sosialkunnskap) og psykologi 1 og psykologi 2. Ingen av disse fagene avhenger av hverandre, og det er derfor mulig å ta dem samme året.
Mattematika
Cayley
Cayley
Innlegg: 72
Registrert: 15/05-2015 16:07

Vaktmester skrev:Jeg vet ikke hvilke programfag skolen din tilbyr, men det er i alle fall mulig på skolen min å ta to fordypinger innen språk samfunnsfag og økonomi på ett år. Da tar man sosiologi og samfunnsgeografi (eller sosialkunnskap) og psykologi 1 og psykologi 2. Ingen av disse fagene avhenger av hverandre, og det er derfor mulig å ta dem samme året.
Skolen min tilbyr selvfølgelig ingen av disse fagene du har nevnt overfor, men tenker jeg skal ta en snakk med rådgiver litt senere i uken, også se hva vi kan få til. Men takk for hjelpen uansett :)
ettam
Guru
Guru
Innlegg: 2480
Registrert: 28/09-2005 17:30
Sted: Trondheim

Du sa ikke noe om at du i år går på vgs. Derfor antok jeg at du ikke gjør det i mine svar. Men selvsagt er det bedre at du snakker med en rådgiver på skolen du går på nå.
Svar