Deres tanker om dagens R2 eksamen?

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

subba

du har rett det er bare eg som føyya til 200
fritz
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 1
Registrert: 19/05-2014 23:06

Fy.. fæn, utrolig vanskelig eksamen. Jeg har gjort kun de enkleste oppgaver ellers det gikk dårlig. Det skal ikke være enkelt!

Kan noen regne ut oppgaver og laste den opp her på forum?

Mange takk!
Janhaa
Boltzmann
Boltzmann
Innlegg: 8552
Registrert: 21/08-2006 03:46
Sted: Grenland

fritz skrev:Fy.. fæn, utrolig vanskelig eksamen. Jeg har gjort kun de enkleste oppgaver ellers det gikk dårlig. Det skal ikke være enkelt!
Kan noen regne ut oppgaver og laste den opp her på forum?
Mange takk!
du finner den i tråden her på side 5

http://www.diskusjon.no/index.php?showt ... 158&page=6
La verken mennesker eller hendelser ta livsmotet fra deg.
Marie Curie, kjemiker og fysiker.

[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
Realist1
Euclid
Euclid
Innlegg: 1993
Registrert: 30/01-2007 20:39

Jeg synes ikke den så så fryktelig vanskelig ut, men jeg synes den så fryktelig lang ut..?
Nå har jeg ikke prøvd å regne gjennom, men jeg er langt fra sikker på om jeg hadde klart alt på "bare" 5 timer. Hadde ikke turt å kladde i alle fall.
R2:)

Zewadir skrev:Noen som har løsningen på Oppgave 5 b)?



Du har 50v fra sirkel sektoren, trekker ifra arealet fra trekanten.
Høyden til trekanten var 10*sin(v), lengden av siden, høyden sto 90 grader mot var 10. Areal blir da, 10*10*sin(v)*1/2.
Hvis vi trekker ifra arealet til sirkelsektoren fra trekanten, ender vi opp med den delen som ligger utenfor trekanten, da gjenstår det bare å få arealet til rektangelen. Vi har diagonalen til rektangelen, som er 2*10, og vi har en høyde fra diagonalen til rektangelen til et av hjørnene. Da har vi at 2*10*10sin(v), adderer vi dette med det vi fant ut av tidligere ender vi opp med:
50v-10*10*sin(v)*1/2+2*10*10*sin(v)=50v-50sin(v)+200sin(v)
->= 50v+150sin(v)=50(v+3*sin(v)
haterr2fraogmedigår

1. noen som vet hva venstre og høyre side ved induksjonsbeviset i oppgave 4 del 2 var??
2. Noen som vet hva grensa for å få 4 er?
skf95
Descartes
Descartes
Innlegg: 421
Registrert: 17/12-2010 14:35

Janhaa skrev: du finner den i tråden her på side 5

http://www.diskusjon.no/index.php?showt ... 158&page=6
Gjest

Hei, slenger meg på her.

Noen som har oppgavene som ble gitt til 10. trinn i går? :)
Svar