Øh forresten et par ekstra tips ang eksamen generelt:
Før skikkelig! Skriv gjerne hva du tenker(ikke alt naturligvis, men generelt), skriv en setning til svaret og vis skikkelig at du har forstått det, kan trekke deg opp fra 4-->5 el 5-->6. Husk at kravet for 6 kun er veiledende, så hvis du gjør et bra inntrykk på sensor kan dette hjelpe mye. Husk at det faktisk er en annen person som skal lese det du skriver
Bruk digitale hjelpemidler! geogebra og wxmaxima er gull verdt og kan spare deg for endel tid. f.eks derivering av graf og bruke geogebra til å tegne fortegnslinje for den deriverte. Du kan også bruke det til å sjekke om svarene dine er riktige. Likevel, alt med måte, en god kombinasjon av digitale hjelpemidler og regning for hånd er nok det beste. Prøv å bruk digitale hjelpemidler på minst 1 oppgave, ettersom det står i læreplanen at elever skal beherske digitale hjelpemidler til å løse oppgaver.
Dette er alt jeg kommer på i farten
edit: for all del, ikke begynn å stress under eksamen(lett å si, noe annet i praksis

). Prøv å senk skuldrene og slapp av. Når jeg hadde R2 eksamen så jeg kjapt over del 2 og så at jeg hadde 6 oppgaver foran meg. 6/3timer= 30min pr oppgave, dvs mer enn nok tid på hver oppgave hvis jeg jobbet effektivt. Prøv å sett av en viss mengde tid på hver oppgave og dersom du bruker mer enn avsatt tid gå videre og se heller på oppgaven etter du har løst en annen oppgave som er mindre krevende.