matematikk muntlig eksamen 10. trinn. spørsmål og tips.

Her kan du stille spørsmål om oppgaver i matematikk på ungdomsskole og barneskole nivå. Alle som føler at de kan bidra er velkommen til å svare.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
GamerAngel07
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 3
Registrert: 13/06-2023 13:17

hei, jeg kom opp i matte på skriftelig eksamen. Derretter matte på prøve muntlig. Fant nettop ut at jeg kom opp i matte på muntlig eksamen også. dette er forferdelig. jeg gjør det bra i alle fag borsett fra matte. jeg gruer meg veldig og ønsker tips. jeg vet alle sier styr samtalen selv. men det er litt vanskelig når jeg kan ingenting. :shock: Også når man snakker kan jeg si pluss og minus. eller blir det bedre karakter med addisjon og subtraksjon. jeg er kjempe stressa. jeg har stor sosial angst og klarer nesten ikke framføre foran klassen. nå skal jeg framføre foran en fremmed lærer og jeg synes et er skummelt :oops: jeg har 3 i matte standpunkt. jeg klarer virkelig ikke matte. kan ikke gangetabelen engang. men jeg jobber hardt men bare glemmer det. hjelp plis :?
SherriLittle
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 1
Registrert: 16/08-2023 06:16

Her er noen forslag for å hjelpe deg å komme deg gjennom:

Dyp pusting: Før du begynner, prøv å ta noen dype, sakte pust. Dette kan hjelpe deg med å redusere stress.

Forbered deg: Selv om du føler at du ikke vet så mye, forbered deg så godt du kan. Gå gjennom det du har lært og prøv å forstå de grunnleggende begrepene.

Positiv tenkning: Fokuser på den positive siden. Minn deg selv på at du vil gjøre ditt beste, uavhengig av sluttresultatet.

Spør om noe du ikke forstår: Hvis det er noe du ikke forstår, spør læreren. Det er ingenting galt med å stille spørsmål, og læreren vil være der for å hjelpe deg.
agedhamster
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 2
Registrert: 14/09-2023 05:39

GamerAngel07 skrev: 13/06-2023 13:24 hei, jeg kom opp i matte på skriftelig eksamen. Derretter matte på prøve muntlig. Fant nettop ut at jeg kom opp i matte på muntlig eksamen også. dette er forferdelig. jeg gjør det bra i alle fag borsett fra matte. jeg gruer meg veldig og ønsker tips. jeg vet alle sier styr samtalen selv. men det er litt vanskelig når jeg kan ingenting. :shock: Også når man snakker kan jeg si pluss og minus. eller blir det bedre karakter med addisjon ogmoto x3m subtraksjon. jeg er kjempe stressa. jeg har stor sosial angst og klarer nesten ikke framføre foran klassen. nå skal jeg framføre foran en fremmed lærer og jeg synes et er skummelt :oops: jeg har 3 i matte standpunkt. jeg klarer virkelig ikke matte. kan ikke gangetabelen engang. men jeg jobber hardt men bare glemmer det. hjelp plis :?
Trening reduserer også angst. Du kan også forsøke å bli bedre kjent med deg selv ved å skrive i en dagbok. Du vil bli mye bedre når du snakker med deg selv foran speilet. :mrgreen:
owlstrong
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 1
Registrert: 06/12-2023 09:29

Og gode tips til dere: - Ikke lag ting vanskeligere enn det du kan forstår selv, for sensoren kan lett gjennomskuer det under samtaledelen.
Svar