prøvemuntlig matte, HJELP!

Her kan du stille spørsmål om oppgaver i matematikk på ungdomsskole og barneskole nivå. Alle som føler at de kan bidra er velkommen til å svare.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
mattepia
Fibonacci
Fibonacci

Jeg fikk vite at jeg kom opp i prøvemuntlig matte i dag :( , temaet mitt var fjellturen og så skal jeg velge 3 forskjellige emner. (F.eks Måletokk, prosent osv.)Ligger på ca. 4 i matte, men jeg aner ikke hvilke oppgaver jeg skal lage, og de jeg har prøvet å lage blir enten alt for enkle eller alt for vanskelige (sånn jeg ikke greier å regne dem ut selv)... Noen gode forslag på oppgaver jeg kan lage ?? Takk for alle svar :D
TTT
Cayley
Cayley

mattepia skrev:Jeg fikk vite at jeg kom opp i prøvemuntlig matte i dag :( , temaet mitt var fjellturen og så skal jeg velge 3 forskjellige emner. (F.eks Måletokk, prosent osv.)Ligger på ca. 4 i matte, men jeg aner ikke hvilke oppgaver jeg skal lage, og de jeg har prøvet å lage blir enten alt for enkle eller alt for vanskelige (sånn jeg ikke greier å regne dem ut selv)... Noen gode forslag på oppgaver jeg kan lage ?? Takk for alle svar :D
Hva har du gjort nå? Hva er enkelt og hva er vanskelig?

Hva er kompetansemålene?
Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
Svar