Hvor på tribunen skal du sitte?

Her kan du stille spørsmål om oppgaver i matematikk på ungdomsskole og barneskole nivå. Alle som føler at de kan bidra er velkommen til å svare.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
Nucletides
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 2
Registrert: 15/12-2010 18:49

Hei

Jeg "skal" på fotballkamp på Wembley Stadium i London http://en.wikipedia.org/wiki/Wembley_Stadium
Og da lurer jeg på hvor på tribunen det vil være smartest å sitte for å få med seg mest mulig. Og dette vil jeg så klart ha regnet på en matematisk måte!

Takk på forhånd.
Karl_Erik
Guru
Guru
Innlegg: 1079
Registrert: 22/10-2006 23:45

Det kommer litt an på hva du mener med 'å få med seg mest mulig'.
Nucletides
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 2
Registrert: 15/12-2010 18:49

Karl_Erik skrev:Det kommer litt an på hva du mener med 'å få med seg mest mulig'.
Det er til mattemuntlig imorgen, så hvis du har et par matematiske formler så kan du få lov til å velge definisjonen selv :)
Sievert
Dirichlet
Dirichlet
Innlegg: 178
Registrert: 01/11-2009 12:03

Nucletides skrev:
Karl_Erik skrev:Det kommer litt an på hva du mener med 'å få med seg mest mulig'.
Det er til mattemuntlig imorgen, så hvis du har et par matematiske formler så kan du få lov til å velge definisjonen selv :)
Du får vel med deg like mye uansett om du sitter bak målet eller om du sitter ved midtbanen, med mindre noen blokkerer utsikten :-)
Svar