Hei, jeg kom da desverre opp i matte . Å jeg må ha over 4 for å opprettholde den midlertidige standpunkten jeg har . Har sett mange andre her har fått tema, eneste vi har fått beskjed om er å lese pensumet :S. Så jeg lurte på om noen kunne gi eksempler på oppgaver dere har fått, så jeg har noe og rette meg etter. Pensumet våres består av: tal opg algebra,geometri 1 og 2, ligninger og ulikskaper, statistikk og sannsyn, grafar og funksjonar og praktiske oppgåver. :S
Beste tipset mitt er å se over de temaene du er usikker på og slå dem opp her
Siden du må ta for deg hele pensum, er det etter min mening smartest å bare regne oppgaver. Regn oppgaver du synes er problematiske helt til du får taket på dem.
På denne måten er du forberett på alle mulige oppgavetyper du kan få på eksamensdagen. Oppgaver bør du finne nok av i matteboka de.
hey:) min oppgave i matte var å skrive om en idrettsdag... Jeg skal ha med budsjett, areal av bane, inngangspriser, sansynlighet for å vinne konkurranser. ganske omfattende oppgave:)
Heija;)
har nettopp kommen opp i matte.... desverre....
min oppgave omfatta ganske masse.....
Hovedoppgaven e: gjør greie for digrammer og statestikk
Så har æ fått en kort tekst som æ ska bruk tel å vis eksempla på oppgava me: de fire regneartan (pluss, minus, gange og deling)
prosent og renteregning
brøkregning
håpa d går bra førr dæ på eksamen då.... sia du ikje har fådd vette kordan oppgave du får bi den sekkert ikje så omfattanes som min... løkke tel