Muntlig matte

Her kan du stille spørsmål om oppgaver i matematikk på ungdomsskole og barneskole nivå. Alle som føler at de kan bidra er velkommen til å svare.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
Gjest

Hei, jeg kom da desverre opp i matte :(. Å jeg må ha over 4 for å opprettholde den midlertidige standpunkten jeg har :P. Har sett mange andre her har fått tema, eneste vi har fått beskjed om er å lese pensumet :S. Så jeg lurte på om noen kunne gi eksempler på oppgaver dere har fått, så jeg har noe og rette meg etter. Pensumet våres består av: tal opg algebra,geometri 1 og 2, ligninger og ulikskaper, statistikk og sannsyn, grafar og funksjonar og praktiske oppgåver. :S
Knut Erik
Tyrann
Tyrann

Beste tipset mitt er å se over de temaene du er usikker på og slå dem opp her

Siden du må ta for deg hele pensum, er det etter min mening smartest å bare regne oppgaver. Regn oppgaver du synes er problematiske helt til du får taket på dem. ;)

På denne måten er du forberett på alle mulige oppgavetyper du kan få på eksamensdagen. :) Oppgaver bør du finne nok av i matteboka de.
Lilli

hey:) min oppgave i matte var å skrive om en idrettsdag... Jeg skal ha med budsjett, areal av bane, inngangspriser, sansynlighet for å vinne konkurranser. ganske omfattende oppgave:) :lol:
Gjest

Heija;)
har nettopp kommen opp i matte.... desverre....
min oppgave omfatta ganske masse.....

Hovedoppgaven e: gjør greie for digrammer og statestikk

Så har æ fått en kort tekst som æ ska bruk tel å vis eksempla på oppgava me: de fire regneartan (pluss, minus, gange og deling)
prosent og renteregning
brøkregning

håpa d går bra førr dæ på eksamen då.... sia du ikje har fådd vette kordan oppgave du får bi den sekkert ikje så omfattanes som min... løkke tel :)
Saviola

Hallo,jeg har kommet opp i matte og temaet er Egen bolig, så jeg lurer på om noen har noen tips jeg kan få????????????? :D
Gjest

mange uheldige som har komt opp i matte, jeg er en av dem!
Temaet mitt er "besøk fra utlandet" prøver og regne ut volumet av preikestolen, men men
Svar