Side 1 av 1

vær så snill

Lagt inn: 08/04-2003 15:17
av Silje16
Trenger en KJEMPE vanskelig oppgave /m løsning for at jeg skal ta "knekken" på min ..huff...så altfor opplatt av hvor smart han selv er fordi han selv er....lærer.... :shock: :twisted: :evil: PLZ..... NB: jeg går matte allmen MX grunnkurs...

Lagt inn: 08/04-2003 15:37
av administrator
Hei!
Jeg tillater meg å gi deg et råd om strategivalg: Du oppnår lite i forhold til å bli bedre i matematikk ved å prøve å "ta knekken på" læreren din. Prøv heller å komme i en posisjon hvor du kan dra nytte av "hvor flink han er".

Når det gjelder oppgaver kan du jo legge dine problemoppgaver inn her så er det ikke umulig at du kan få hjelp.
MVH
Kenneth

Lagt inn: 08/04-2003 17:32
av PeerGynt
Dersom du og, andre elever, mener at matematikkundervisningen lider under problemet at laereren vil "vise seg fram" heller enn å formidle sine kunnskaper, så må dette tas opp med skole og foreldre umiddelbart. Det er veldig skuffende, og helt uakseptabelt, dersom personlig forfengelighet hos en laerer har implikasjoner for hvilket utbytte man få av skolen - og kanskje også for hvilke valg man tar - eller ikke tar - videre i livet.

Du må også huske på at de fleste liker å bli sett opp til med beundring - dette er en vanlig mellommenskelig tilstand. Det er mulig at laereren bare trenger en liten påminnelse, slik at han/hun slipper å kompensere for et dårlig selvbilde. Vaer snill!

P

Lagt inn: 08/04-2003 18:04
av Atypic
høyrest rett og slett ikkje koseleg ut..

Tidenes mest useriøse kommentar til eit seriøst emne.

Lagt inn: 08/04-2003 18:21
av PeerGynt
Jeg var kaskje litt krass i vendingen her - og for rask til å dra slutninger om Siljes mattelaerer - sånn er det å vaere kåbbåy :wink: En presisering av Siljes intensjoner er nok oeskelig. Forsto jeg innlegget riktig?

Lagt inn: 08/04-2003 22:44
av Atypic
kanskje det er eit anna forhold enn det som først kjem til utrykk gjennom innlegget hennar ja :)

HUFF

Lagt inn: 09/04-2003 19:45
av Silje16
Dere har misforstått totalt...knekke læreren var bare en måte å snakke på...jeg skal bare ha en vanskelig oppgave /m løsning for å teste ut læreren min...han påstår at det ikke er noe han ikke kan innenfor matte....så jeg ville bare motbevise det....det er tydlig at jeg ikke har gjort meg tydlig nok, med hensikt til hva jeg har skrevet og det har ført til misforståelser..Det beklager jeg på det sterkeste.....læreren min i matte er kjempe grei, men påstår at han kan så mye....så da ville jeg teste han ut med en ganske vanskelig oppgave, på universitets nivå eller...ikke noe vondt mot han personlig....han er ikke horror eller noe slikt....Huff, beklager misforståelsen.....

Lagt inn: 09/04-2003 20:15
av PeerGynt
Nåååå vææææl...

du trenger ikke å unskylde deg. Jeg var altfor rask med seksløperen her. :oops: Spørsmået er hvor langt opp på universitets nivå vi må gå. Vi er ikke verdensmestere her heller.
P

Finn en harmonisk funksjon [funk][/funk](x,y) i xy-planet der
lim [funk][/funk](x,y) = [funk][/funk](x,y) når y-->0+
og der y >= 0

Lagt inn: 09/04-2003 20:26
av administrator
Hyggelig å høre at mattelæreren ikke er så ille og at dere kommer over ens.

Når det gjelder det ville westen er jeg noe mer usikker, ikke bare er de raske med seksløperen, men de kan også koke i hop noen djevelske oppgaver.....

KM

hm..

Lagt inn: 22/04-2003 13:59
av Silje16
du Peer Gynt, jeg tror jeg kommer til å trenge svaret til den der.....hehehe tusen takk foresten.... :wink:

Re: hm..

Lagt inn: 22/04-2003 15:43
av PeerGynt
Silje16 skrev:du Peer Gynt, jeg tror jeg kommer til å trenge svaret til den der.....
Jeg var redd for det :shock:

Lagt inn: 22/04-2003 16:36
av Vegard, VK1 - 2MX
Utfordre deg selv istedenfor læreren, så blir dette bra 8)