tips til tentamen

Her kan du stille spørsmål om oppgaver i matematikk på ungdomsskole og barneskole nivå. Alle som føler at de kan bidra er velkommen til å svare.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
okmatematikkboy
Pytagoras
Pytagoras

hei, jeg skal ha tentamen i morgen, (matte eksamen fra 2006) og lurte derfor på om noen kunne gi meg noen tips sånn generelt (og om oppgaver også hvis dere har tatt den, hehe)
okmatematikkboy
Pytagoras
Pytagoras

vel, takk for den a gråde mattejævler! takket være null tips fra dere går alt til GRANSKAUEN!
arildno
Abel
Abel

Snufs, vræl og hyl. :twisted:
zell
Guru
Guru
Sted: Trondheim

Mattetentamen på ungdomsskolenivå?

- Basic geometri (pytagoras ++ )

- Algebra (bokstavregning)

- Enkel sannsynlighet

- Ofte en strekning-fart-tid-oppgave.

++

My 2 cents.
SquareKnowledge
Cantor
Cantor

tålmodighet og takknemmlighet lønner seg, desverre manglet du begge...
ekorn
Noether
Noether

Om tentamen går dårlig er det i så tilfelle kun din egen feil! Du kan til en viss grad skylle på lærer, men selv denne faktoren er begrenset. Å skylle på medlemmer på matematikk.net fordi de ikke har muligheter eller lyst til å si hvilke oppgaver du får er fakta du bare får akseptere..

Også til alle dere andre som spørr om hva dere får til tentamen eller eksamen, hvor har dere vært i mattetimene i det siste? Det er nok pensum du får på prøven. Kombinasjon av dette, og diverse annet knask. Om du ikke klarer å forutse deler av oppgavene eller er dyktig nok til å klare å løse oppgavene på sparket, neivel, da er du ikke god nok for en toppkarakter. Beklager, men rettferdigheten kan være hard!
the man
Pytagoras
Pytagoras

Er jeg dum som har 3/4 i matte? xD Mattelæreren min kallte meg for dum. *snufs* :cry:

Og med det mente han tilbakestående innenfor inteligens. :cry: Har hatt 3 gjennom hele ungdomskolen og endelig får jeg 4.
ekorn
Noether
Noether

Ettersom snittet i matte ut fra ungdomsskolen ligger på rundt 3 vil jeg si at å kalle deg dum blir helt feil! Vet om folk som har tatt helt av i matte seinere :P folk utvikler seg forskjellig, det er også en viktig faktor som populært blir kalt lærer.
Hvor smart man er kan uansett ikke måles i mattekunnskaper. Du kan være et lite geni i noe helt annet, eller midt på treet. Noen må jo være det også.
KjetilEn
Dirichlet
Dirichlet
Sted: Oslo

Jeg fikk for eksempel 2 i 3mx, men B i kalkulus da jeg startet på universitetet :o

Så alle har en mulighet til å forandre seg :wink:
Svar