tips til tentamen
Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa
-
- Pytagoras
hei, jeg skal ha tentamen i morgen, (matte eksamen fra 2006) og lurte derfor på om noen kunne gi meg noen tips sånn generelt (og om oppgaver også hvis dere har tatt den, hehe)
-
- Pytagoras
vel, takk for den a gråde mattejævler! takket være null tips fra dere går alt til GRANSKAUEN!
-
- Cantor
tålmodighet og takknemmlighet lønner seg, desverre manglet du begge...
Om tentamen går dårlig er det i så tilfelle kun din egen feil! Du kan til en viss grad skylle på lærer, men selv denne faktoren er begrenset. Å skylle på medlemmer på matematikk.net fordi de ikke har muligheter eller lyst til å si hvilke oppgaver du får er fakta du bare får akseptere..
Også til alle dere andre som spørr om hva dere får til tentamen eller eksamen, hvor har dere vært i mattetimene i det siste? Det er nok pensum du får på prøven. Kombinasjon av dette, og diverse annet knask. Om du ikke klarer å forutse deler av oppgavene eller er dyktig nok til å klare å løse oppgavene på sparket, neivel, da er du ikke god nok for en toppkarakter. Beklager, men rettferdigheten kan være hard!
Også til alle dere andre som spørr om hva dere får til tentamen eller eksamen, hvor har dere vært i mattetimene i det siste? Det er nok pensum du får på prøven. Kombinasjon av dette, og diverse annet knask. Om du ikke klarer å forutse deler av oppgavene eller er dyktig nok til å klare å løse oppgavene på sparket, neivel, da er du ikke god nok for en toppkarakter. Beklager, men rettferdigheten kan være hard!
Ettersom snittet i matte ut fra ungdomsskolen ligger på rundt 3 vil jeg si at å kalle deg dum blir helt feil! Vet om folk som har tatt helt av i matte seinere
folk utvikler seg forskjellig, det er også en viktig faktor som populært blir kalt lærer.
Hvor smart man er kan uansett ikke måles i mattekunnskaper. Du kan være et lite geni i noe helt annet, eller midt på treet. Noen må jo være det også.

Hvor smart man er kan uansett ikke måles i mattekunnskaper. Du kan være et lite geni i noe helt annet, eller midt på treet. Noen må jo være det også.