matteeksamen 06....

Her kan du stille spørsmål om oppgaver i matematikk på ungdomsskole og barneskole nivå. Alle som føler at de kan bidra er velkommen til å svare.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

A Sahibs

nei du det passar dårleg... eg skl til oslo på lørdag og det med toget faktisk. om du kunne vent til da :roll:
eg beklager hvis du ikje likte det eg skrev, du får bare læs vidare... og sats på at det går bjja :D
ha en fin dag, (EG BEKLAGAR IGJEN) 8-)
Sunny-Boy

Nei makan til frekkhet skal du lete lenge etter! Bruk av ironi for å latterliggjøre meg. Nei, dette var innlegget som fikk ASKEBEGERET mitt til å renne over! :evil:
Buto her nja

Eg e eit nerd......heiter Buto nja....hehe
eg elske å rekne med algebra...og lika godt å ha trekanta i matteboka...
Det er snart matte tentamen no og eg å trekantane mine i matte boka får kvar gong ein 6ar....ååååååååååååå :shock: :shock: :x :twisted: :twisted: :) :) :D :D
hannehopp

anders90 skrev:i år kan matteeksamen bli vanskligere enn på lenge fordi 10. klasse i år blir prøvekaniner for L 06 (kunnskapsløftet). men er det noen som har en idè om hva oppgavene kommer til å gå ut på?
Kunnskapsløftet har bare gått til virke i KrL faget, derfor tror jeg det er lite sannsynlig at du kommer til å få eksamen fra kunnskapsløftet. Dessuten har kunnskapsløftet og L97 røtter i samme tankegang, så viss det faktisk skulle skje at du kom opp i kunnskapsløfte tror jeg ikke det har noe å si, du skal bli testet i det du har lært!

Det som er hovedforskjellen på L97 og L06 er at algebra kommer inn tidliger e enn før, nemlig på 5.trinn (evt. mellomtrinnet siden vi nå får kompetansemål etter 7. og ikke læringsmål for hvert trinn)! Ellers er mye det samme, bare fancy skrevet!

hilsen lærerstudenten Hanne :)
kalleja
Ramanujan
Ramanujan
Sted: Trondheim

faan så redde dere virker får eksamen, herregud er da bare å møte opp og konsentrere seg litt... uannsett er pensum på Ungdomskolen pisslett, og dere går igjennom det samme om og om igjen, bare repitisjon. hvis dere føler dere så usikkre på Ungdomsskolen så burde dere grue dere til Vgs, der nivået blir hevet 10x, og matte får en helt ny mening.

Matte > all

HUSK det!
Svar