matteeksamen 06....

Her kan du stille spørsmål om oppgaver i matematikk på ungdomsskole og barneskole nivå. Alle som føler at de kan bidra er velkommen til å svare.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Gjest

anders90 skrev:i år kan matteeksamen bli vanskligere enn på lenge fordi 10. klasse i år blir prøvekaniner for L 06 (kunnskapsløftet). men er det noen som har en idè om hva oppgavene kommer til å gå ut på?
tror det kommer til å bli en del lengemål..f.eks, å skrive hvor langt det er fra der du bor til den parken du skulle finne ut om...i målestkokk sikkert..også potens regning, prosent,.. men vi får oppgaver av alle temaer vi har hatt i 10. ehentlig hele veien opp.....
håper den ikke blir vanskligere i år da!!!Det var hvertfall noe av dette læreren min sa vi kom til å få....
anonym

Det er jo ikke rettferdig at vi som har eksamen i år skal bli testet ut av en plan som vi ikke har fulgt! vi har bare fulgt L97.
Steinur
Noether
Noether
Sted: Oslo

ta det rolig alle sammen. jeg tror ikke det blir noe vanskeligere enn før :)
Gjest

Anonymous skrev:
Kampfar skrev:vi kom opp i matematikk i år, har sotte å skreve om
Algebra :: Funksjoner I :: Geometri II :: Prosent :: Ligninger med To Ukjente :: Potenser :: Tallregning :: Sannsynlighet :: Sirkelen :: Statistikk :: geometri III :: proporsjoner i hele dag:P

haha:P.. matte er jo egentlig så innmari kjedelig fag.. å så kan du aldri lære nok av dt..:S mn tror du vi får masse om likninger på eksamen? *bekymret*

Selvfølgelig blir det likninger, man bruker jo likninger til alt!
Gjest

Matteeksamen er jo ikke noe stress. Skal ha den i morgen, og jeg gruer meg ikke noe særlig. Det viktigste er å fokusere 100 % på oppgavene, ikke 70 % og 30 % på hva resultatet blir og konsekvensene av det. Ha det gøy med matten, tenk på det som en ressurs, ikke en byrde. Ta ett minutts pause for hver oppgave du løser, og en lang pause nå og da.

Oppgavene i år blir neppe noe vanskeligere enn før, og bruker du tida fullt ut klarer du deg med glans :)

Lykke til folkens:)
Gjest

Anonymous skrev:Matteeksamen er jo ikke noe stress. Skal ha den i morgen, og jeg gruer meg ikke noe særlig. Det viktigste er å fokusere 100 % på oppgavene, ikke 70 % og 30 % på hva resultatet blir og konsekvensene av det. Ha det gøy med matten, tenk på det som en ressurs, ikke en byrde. Ta ett minutts pause for hver oppgave du løser, og en lang pause nå og da.

Oppgavene i år blir neppe noe vanskeligere enn før, og bruker du tida fullt ut klarer du deg med glans :)

Lykke til folkens:)
Der fikk jeg en bedre følelse for i morgen :P Takk :)
Gjest

Hallo

Jeg har hørt at denna examen blir mindere dem rakk jo nesten ikke å rette alle i fjord så BLÆÆÆ! :D
marro22

åååå, 1 time igjen nå :? :? :( :cry:
Sunny-boy

Skjønner ingenting jeg:(
A Sahibs

Api sara kuch pata lag jaoga :D
Sunny-boy

Noen som vet om jeg har en sjanse til å bestå hvis jeg leser niendeklasse pensum?
Olav-FOSS

NJAAH SKEPTISK Sunny-Boy..
A Sahibs

vel.... :shock:
hvilken skule er det du går på då? har dok ikje lært no ting dætte året :roll:
skulle ikje forundre mæ om du strøk sidan du snakk om niande klasse når du fortel at du har kjemen opp i 2mx :shock:
ka er dette for no tull... hvem ba deg ta 2mx då?
du er vel ikje pressa til å velje 2mx på skulen?
Sunny-Boy

Er du frekk? Ingen som har bedt deg rakke ned på meg og mine 2MX kunnskaper. Må ta en prat med deg. Møt meg på OSLO S imorra tidlig :evil:
Svar