anders90 skrev:i år kan matteeksamen bli vanskligere enn på lenge fordi 10. klasse i år blir prøvekaniner for L 06 (kunnskapsløftet). men er det noen som har en idè om hva oppgavene kommer til å gå ut på?
tror det kommer til å bli en del lengemål..f.eks, å skrive hvor langt det er fra der du bor til den parken du skulle finne ut om...i målestkokk sikkert..også potens regning, prosent,.. men vi får oppgaver av alle temaer vi har hatt i 10. ehentlig hele veien opp.....
håper den ikke blir vanskligere i år da!!!Det var hvertfall noe av dette læreren min sa vi kom til å få....
Kampfar skrev:vi kom opp i matematikk i år, har sotte å skreve om
Algebra :: Funksjoner I :: Geometri II :: Prosent :: Ligninger med To Ukjente :: Potenser :: Tallregning :: Sannsynlighet :: Sirkelen :: Statistikk :: geometri III :: proporsjoner i hele dag:P
haha:P.. matte er jo egentlig så innmari kjedelig fag.. å så kan du aldri lære nok av dt..:S mn tror du vi får masse om likninger på eksamen? *bekymret*
Selvfølgelig blir det likninger, man bruker jo likninger til alt!
Matteeksamen er jo ikke noe stress. Skal ha den i morgen, og jeg gruer meg ikke noe særlig. Det viktigste er å fokusere 100 % på oppgavene, ikke 70 % og 30 % på hva resultatet blir og konsekvensene av det. Ha det gøy med matten, tenk på det som en ressurs, ikke en byrde. Ta ett minutts pause for hver oppgave du løser, og en lang pause nå og da.
Oppgavene i år blir neppe noe vanskeligere enn før, og bruker du tida fullt ut klarer du deg med glans
Anonymous skrev:Matteeksamen er jo ikke noe stress. Skal ha den i morgen, og jeg gruer meg ikke noe særlig. Det viktigste er å fokusere 100 % på oppgavene, ikke 70 % og 30 % på hva resultatet blir og konsekvensene av det. Ha det gøy med matten, tenk på det som en ressurs, ikke en byrde. Ta ett minutts pause for hver oppgave du løser, og en lang pause nå og da.
Oppgavene i år blir neppe noe vanskeligere enn før, og bruker du tida fullt ut klarer du deg med glans
vel....
hvilken skule er det du går på då? har dok ikje lært no ting dætte året
skulle ikje forundre mæ om du strøk sidan du snakk om niande klasse når du fortel at du har kjemen opp i 2mx
ka er dette for no tull... hvem ba deg ta 2mx då?
du er vel ikje pressa til å velje 2mx på skulen?