Peer, lyver du?
Nei, jeg ser at jeg har fått fiiiint kvitt skjegg. Slik er det snart i virkeligheten, sjøl om flertallet av hårene enda er sorte.
Men den som har elever, får grått hår.
Det var et kjekt nettsted dette her, og for dere som er glad i å løse oppgaver kan jeg nevne følgende:
www.alega.se med Månadens klurigheter under Einstein. Her har jeg tilogmed fått 2.klassinger til å vinne en oppgave, som vel var vanskeligere enn vanlig for småskolen.
www.kappabel.com har ukentlige oppgaver som legges ut hver mandag, for mellomtrinnet og oppover. Også der har mine elever sanket premier.
www.math.ntnu.no/abel har oppgaver på 2 nivåer. De vanskeligste der klarer heller ikke jeg, sjøl om jeg elsker slikt. Både dattera mi og jeg har vunnet Abel-krus der.
Det er den slags oppgaver jeg liker. Favoritten min er forresten Firsovs olympianøtt. (Jeg har enda ikke sett på oppgavesidene her på matematikk.net.)

En rettelse til slutt: Ingvill Holden og co har fjernet bildet av meg på framsida til
www.matematikksenteret.no

Men jeg får vel tåle å vike for en undervisningsminister
(Forresten har jeg allerede funnet knappen for å gå inn og rette mitt eget innlegg. Ikke dårlig!)