R1 V16 4) b) Skriv et svar


Dette spørsmålet er en metode for identifisering og hindring av automatiserte innsendinger.
Smil
:D :) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen:
BBCode er
[img] er
[flash] er AV
[url] er
Smil er
Emne
   

Utvid visningen Emne: R1 V16 4) b)

Re: R1 V16 4) b)

Innlegg turbobjørn » 12/05-2020 21:48

Aleks855 skrev:
Takk for raskt svar! :)

Re: R1 V16 4) b)

Innlegg Aleks855 » 12/05-2020 21:09

Hvorvidt vektorer er vinkelrette har ingenting med noen punkter å gjøre. En vektor er ikke definert med et startpunkt eller noe slikt. En vektor er bare en retning og en lengde.

Tegnet $\pm$ betyr at det er to løsninger. $3\pm(-1)$ er det samme som å si $3 + (-1) \ \vee \ 3-(-1)$.

R1 V16 4) b)

Innlegg turbobjørn » 12/05-2020 20:52

Hei.

Se bilde.

1) Se *1 på bildet. Har det egentlig noe å si om man tar [tex]\vec {CD}*\vec {DA}=0[/tex] eller [tex]\vec {DC}*\vec {DA}=0[/tex]?
Jeg mener å huske at man alltid skal ta utgangspunkt i samme punkt når man skal undersøke om to vektorer ut fra tre punkt står vinkelrett på hverandre, men klarer ikke helt å argumentere for hvorfor det skulle vært slik..
2) Se *2 på bildet. Hvordan regner man egentlig dette? Er det bare slik at + og - blir minus og minus og minus blir pluss, så de bare "bytter" plass? Eller gjør jeg noe som egentlig ikke funker her?
Vedlegg
Screenshot 2020-05-12 at 21.46.48.png
Screenshot 2020-05-12 at 21.46.48.png (1.88 MiB) Vist 450 ganger

Topp