ERGO FYSIKK 2 V16 - Fasit anyone?

Her kan du stille spørsmål vedrørende matematikken som anvendes i fysikk, kjemi, økonomi osv. Alle som har kunnskapen er velkommen med et svar.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
Dolandyret
Lagrange
Lagrange
Innlegg: 1264
Registrert: 04/10-2015 22:21

Sitter og øver til fysikk heldagsprøve med et oppgavesett laget av ERGO Fysikk 2 for våren 2016. Er noen oppgaver jeg sliter med, og lurte derfor på om noen av dere har hatt denne/har fasit til den? Heldagsprøve snart og har ikke fått fasit av læreren :L
"I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers."
Fysikkmann97
Lagrange
Lagrange
Innlegg: 1258
Registrert: 23/04-2015 23:19

Er det en oppgave som går ut på å beregne akselerasjonen til støvpartikler? Isåfall sitter du med prøven jeg fikk på HD i dag.
Gjest

Legg ut de oppgavene du lurer på så kanskje noen kan hjelpe deg
Dolandyret
Lagrange
Lagrange
Innlegg: 1264
Registrert: 04/10-2015 22:21

Fysikkmann97 skrev:Er det en oppgave som går ut på å beregne akselerasjonen til støvpartikler? Isåfall sitter du med prøven jeg fikk på HD i dag.
Stemmer. Del 2 oppgavene gikk greit, bortsett fra en jeg ikke har klart enda. Den med hvor langt kulene sklei etter de kolliderte (5e).
Ville ikke jukse med del 1, så gjorde den uten hjelpemidler. De var fæle tho. Klarte 8/20 ellno. Lol
"I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers."
Fysikkmann97
Lagrange
Lagrange
Innlegg: 1258
Registrert: 23/04-2015 23:19

Tror ikke det er helt samme oppgaver isåfall :P Oppg 5e hos meg er å bestemme hvor lange de elektriske platene måtte være for at alle partiklene havnet på en av de :3
Gjest

Hvordan fikk du tak i denne prøven, tho?
Fysikkmann97
Lagrange
Lagrange
Innlegg: 1258
Registrert: 23/04-2015 23:19

Antar at han fikk den av læreren sin, siden han påpeker at han ikke har fått fasit av lærerern.
Svar