s1 eksamen

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
jadaaaa

Noen som skal ha privatisk eksamen i s1?
tips til ting man burde kunne får å vertfall bestå? derperat etter hjelp!!!!
tips til geogebra???
Dolandyret
Lagrange
Lagrange
Innlegg: 1264
Registrert: 04/10-2015 22:21

jadaaaa skrev:Noen som skal ha privatisk eksamen i s1?
tips til ting man burde kunne får å vertfall bestå? derperat etter hjelp!!!!
tips til geogebra???
Bare bestå? Derivasjon, polynomdivisjon, fortegnslinje og abc-formel. CAS og geogebra er kjekt å kunne på del 2.
"I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers."
Påsan

Polynomdivisjon er S2-stoff, ikke S1.
Dolandyret
Lagrange
Lagrange
Innlegg: 1264
Registrert: 04/10-2015 22:21

Påsan skrev:Polynomdivisjon er S2-stoff, ikke S1.
Aha, har ikke hatt S1, bare R1. La merke til at polynomfunksjoner var en del av S1 pensum, så da regnet jeg med at de hadde gått innom polynomdivisjon også.

Strengt tatt er alt du trenger for karakteren 2 å kunne derivere, bruke abc-formel/faktorisere og tegne grafer i geogebra.
"I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers."
S-matte

Dolandyret skrev:
Påsan skrev:Polynomdivisjon er S2-stoff, ikke S1.
Aha, har ikke hatt S1, bare R1. La merke til at polynomfunksjoner var en del av S1 pensum, så da regnet jeg med at de hadde gått innom polynomdivisjon også.

Strengt tatt er alt du trenger for karakteren 2 å kunne derivere, bruke abc-formel/faktorisere og tegne grafer i geogebra.
Jeg er S2-elev, og vi lærte det ikke før i høst :-)
Fysikkmann97
Lagrange
Lagrange
Innlegg: 1258
Registrert: 23/04-2015 23:19

Ja, men det er rett og slett det samme som vanlig divisjon. Man trenger vel 12 p for å bestå eksamen. Det enkleste er vel å prøve å lære seg det enkleste, dvs. funksjoner, derivasjon og noe faktorisering. Kommer helt an på.
gggggg

Fysikkmann97 skrev:Ja, men det er rett og slett det samme som vanlig divisjon. Man trenger vel 12 p for å bestå eksamen. Det enkleste er vel å prøve å lære seg det enkleste, dvs. funksjoner, derivasjon og noe faktorisering. Kommer helt an på.


gruer meg skikkelig!! har strøket på eksamen 2 ganger før... sliter as
Kjemikern
Guru
Guru
Innlegg: 1167
Registrert: 22/10-2015 22:51
Sted: Oslo

gggggg skrev:
Fysikkmann97 skrev:Ja, men det er rett og slett det samme som vanlig divisjon. Man trenger vel 12 p for å bestå eksamen. Det enkleste er vel å prøve å lære seg det enkleste, dvs. funksjoner, derivasjon og noe faktorisering. Kommer helt an på.


gruer meg skikkelig!! har strøket på eksamen 2 ganger før... sliter as

Legg merke til at de 2 første oppgaven er nesten det samme vært år. Prøv å behersk derivasjon, så har du minst 5-6 poeng i boks. Videre kan enkle oppgaver som "Tegn funksjonen i geogebra" være et par poeng til.
Prøv på alle oppgaver =)
Lykke til håper du består.
Hvis du stryker igjen så er kanskje lurt å gå opp til 2P neste gang?
Svar