URL-feil

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
Aleks855
Rasch
Rasch
Innlegg: 6855
Registrert: 19/03-2011 15:19
Sted: Trondheim
Kontakt:

Jeg har i en stund brukt følgende URL som bokmerke til forumet: www.matematikk.net/ressurser/matteprat/index.php

Hvis den brukes, så ender man opp på forumets hovedside, men med en dobbel slash i URL-en: http://matematikk.net/matteprat//index.php

Dette er i utgangspunktet ikke et problem for brukerne i dette tilfellet, men det pleier å forvirre Googles webcrawler, så det kan være en idé å få det fikset for å passe på SEO-en til forumet.

I verste fall kan slike feil føre til eksempelvis manglende CSS-filer ved HTTP-response, så det burde lukes ut i sin helhet.
Bilde
Vaktmester
World works; done by its invalids
World works; done by its invalids
Innlegg: 827
Registrert: 26/04-2012 09:35

Ok Alex. Takk for meldingen. Fint at folk sier fra om ting som ikke fungerer, eller som kan gjøres bedre. (det er nok en del :-) Tar sikkert 2 minutter å gjøre noe med dette, men jeg skal få tatt en titt på det mot slutten av uka, håper jeg..

mvh,
Vaktmester
Lektorn
Riemann
Riemann
Innlegg: 1630
Registrert: 26/05-2014 22:16

Tidssonen på web-serveren er også feil.
Vaktmester
World works; done by its invalids
World works; done by its invalids
Innlegg: 827
Registrert: 26/04-2012 09:35

Lektorn skrev:Tidssonen på web-serveren er også feil.
Har sett det - lurer på om det var noe sommertid/vintertid problem. Du kan få riktig tid ved å gå inn i ditt egen brukerkontroll-panel og sette tidssonen til Vest-Europa / Greenwich... Det er vel ikke helt rett innstilling... men da blir tiden rett i alle fall....
Vaktmester
World works; done by its invalids
World works; done by its invalids
Innlegg: 827
Registrert: 26/04-2012 09:35

Da skal URL-feilen være fikset i alle fall :-)
Aleks855
Rasch
Rasch
Innlegg: 6855
Registrert: 19/03-2011 15:19
Sted: Trondheim
Kontakt:

Det kan bekreftes :)
Bilde
Svar