Eksamen 1P

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
JegVilJegVilJegVil

Hei :)

Pga mange års sykdom, skal jeg endelig ha eksamen i matte. Det er nå 11 år siden jeg hadde en større prøve i dette faget, og iom at jeg går opp kun som privatist uten noen form for undervisning, har jeg derfor noen spørsmål angående oppsett.

- Hvor viktig er det med to streker under svaret?
- Hva da med tekstsvar, to streker under hele teksten?
- Hvor utfyllende tekst på tekstoppgaver?
- Hva er egentlig en tekstoppgave (når svare med tekst)?

Er det virkelig ikke lov med kalkulator engang på del 1? Hva med type 167÷0.36? Vil jo bruke mye tid på slike utrekninger som gjerne bare er et ledd i en oppgave...

Ellers er det 1p jeg skal ta (om det er viktig å vite) :)

Tror det var det meste jeg lurte på
Aleks855
Rasch
Rasch
Innlegg: 6855
Registrert: 19/03-2011 15:19
Sted: Trondheim
Kontakt:

Det er forholdsvis viktig med to streker under svaret. Men etter ungdomsskolen, så er det vel ikke SÅ farlig om du gjør det uten linjal.

Ved større tekstsvar ville jeg bare satt to streker under den delen som er selve svaret av utregninga.

Tekstsvar skal svare på teksten i spørsmålet.

Eksempel: "Hvor mange liter saft må til for å få 8 liter ferdig blanding?"
Svar: "For å få 8 liter ferdig blanding må man bruke 0.87 liter saft." (Med dobbel understrek.)

Svar med tekst, når spørsmålet er et tekstspørsmål. Teksten skal svare direkte på spørsmålet.

Nei, ingen kalkulatur under del 1. Dersom du ender opp med å måtte dividere, så er det en del av oppgaven at du skal vise at du kan dette. Men slike utregninger dukker sjeldent opp under del 1.
Bilde
Svar