R2 Eksamen Høst 2017

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
Annavdh

Hei!
Jeg tar R2 som privatist denne høsten, og har eksamen 24. november. Ferdig med alt pensum nå, og sitter foreløpig med gamle eksamensoppgaver. Snakket med en R2-lærer fra VGs som sa jeg ikke burde bruke mye tid på oppgaver fra før 2015, da ordningen på eksamen var annerledes. Det er jo også mye mer bruk av CAS på de nyere eksamensoppgavene enn de tidligere. Burde jeg likevel bruke tid på disse oppgavene, eller heller jobbe intenst med liknende oppgaver som fra 2015-2017?
jakvah
Noether
Noether
Innlegg: 42
Registrert: 09/11-2017 16:14

Gjør så mange eksamensoppgaver som du klarer er mitt tips. Gjør de nyeste først, og jobb deg nedover. Det er eksamensoppgavene du ønsker å bli gode på, siden det er de som kommer på eksamen. Eksamensoppgaver er ofte en del vanskeligere enn "vanlige" oppgaver, fordi de er formulert på en måte som gjør at du må "knekke" dem for å se hvilken teori som er relevant.
Janhaa
Boltzmann
Boltzmann
Innlegg: 8552
Registrert: 21/08-2006 03:46
Sted: Grenland

jakvah skrev:Gjør så mange eksamensoppgaver som du klarer er mitt tips. Gjør de nyeste først, og jobb deg nedover. Det er eksamensoppgavene du ønsker å bli gode på, siden det er de som kommer på eksamen. Eksamensoppgaver er ofte en del vanskeligere enn "vanlige" oppgaver, fordi de er formulert på en måte som gjør at du må "knekke" dem for å se hvilken teori som er relevant.
enig
La verken mennesker eller hendelser ta livsmotet fra deg.
Marie Curie, kjemiker og fysiker.

[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
Annavdh

jakvah skrev:Gjør så mange eksamensoppgaver som du klarer er mitt tips. Gjør de nyeste først, og jobb deg nedover. Det er eksamensoppgavene du ønsker å bli gode på, siden det er de som kommer på eksamen. Eksamensoppgaver er ofte en del vanskeligere enn "vanlige" oppgaver, fordi de er formulert på en måte som gjør at du må "knekke" dem for å se hvilken teori som er relevant.
Takk skal du ha!
Svar