R2 -EKSAMEN MANDAG 22.05

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
halalalala
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 13
Registrert: 01/05-2017 18:19

Nå jeg veldig spent på se hvordan R2 eksamen vil bli i år etter å ha sett på R1 Eksamen vår 2017. Vanskelighetsgraden er mye høyrere på årets R1 eksamen :O
Eclipse
Cantor
Cantor
Innlegg: 138
Registrert: 19/01-2014 20:00

halalalala skrev:Nå jeg veldig spent på se hvordan R2 eksamen vil bli i år etter å ha sett på R1 Eksamen vår 2017. Vanskelighetsgraden er mye høyrere på årets R1 eksamen :O
Njaa, tror folk overdriver litt mye. Syntes ikke R1-eksamen ser spesielt utfordrende ut i forhold til den vi hadde ifjor
Gjest

Folk overdriver, ja. Personlig synes jeg R1 vår 2016 var vanskeligere enn vår 2017. Skal ha R2 på mandag. Liker R2 matte mye bedre enn R1. Noen som har kommet over noen gode eksamensett som dere anbefaler å gjøre?
halalalala
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 13
Registrert: 01/05-2017 18:19

R2 EKSAMEN ifjor (vår 2016) var overraskende lett. Tror dere det vil bli vanskeligere i år?
Willads
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 7
Registrert: 16/05-2017 17:42

Er det mulig å gjøre hele R2-del 2 på PC'en, altså kun skrive i word med utklipp fra ggb og cas?
Willads
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 7
Registrert: 16/05-2017 17:42

Et spørsmål til. Er det noen som har oversikt over hvordan reglene er for å vise fremgangsmåte etc.? Tenker både på del 1 og del 2.
Hva skal man gjøre når det står ting som vis at, bestem. etc?
KaMaaTo

Forklaring av kva som er forventa når det står "vis at", "finn", "Rekn" osv finn de i eksamensrettleiinga på udir.no. Det kan også vere nyttig å lese i sensorrettleiingane frå tidlegare eksamenar.
Svar