Sensorveiledningen er lagt ut:
http://www.udir.no/upload/Eksamen/Vider ... edning.pdf
Hva synes dere om oppgavene? Må si det var snilt av dem å gi oss samme funksjon gjennom omtrent hele Del 2, slik at vi kunne peke tilbake på tidligere svar.
EDIT: Selv synes jeg oppgavene var greie. Var betydelig forskjell på tiden en trengte på del 1 i forhold til del 2 da, men det er mulig det bare var meg. Alternativ 1 på oppgave 6 var jo veldig grei, i og med at en hadde behandlet funksjonen tidligere. Hvis det ikke er noe jeg har oversett da :p
Eksamen i R2 26.05.10
Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga
Hrm, husker ikke hva 4b) og d) gikk ut på. Noen som vet om oppgaveteksten også blir lagt ut?
EDIT: Er enig med deg angående vanskelighetsgraden. Jeg ble positivt overrasket over at de fleste oppgavene virket relativt rett frem. Men dette gjør meg bare nervøs for at jeg har oversett noe helt åpenbart i teksten, ala å ikke forstå ironien i en tekst på norsk hovedmålseksamen :p
EDIT: Er enig med deg angående vanskelighetsgraden. Jeg ble positivt overrasket over at de fleste oppgavene virket relativt rett frem. Men dette gjør meg bare nervøs for at jeg har oversett noe helt åpenbart i teksten, ala å ikke forstå ironien i en tekst på norsk hovedmålseksamen :p
kan slenge opp oppgaven i morgen, da jeg ikke har en sjit å gjøre nå
Hadde eksamen jeg og, syntes den var ekstremt lett i forhold til forventningene. Tror jeg har det meste rett altså, på Del 2 burde jeg ha alt rett hvis jeg ikke har oversett noe. Der sto jo alle svarene oppgitt omtrent.
R1 eksamen jeg hadde i fjor vinter var mye verre =P
Hadde eksamen jeg og, syntes den var ekstremt lett i forhold til forventningene. Tror jeg har det meste rett altså, på Del 2 burde jeg ha alt rett hvis jeg ikke har oversett noe. Der sto jo alle svarene oppgitt omtrent.
R1 eksamen jeg hadde i fjor vinter var mye verre =P
enig, denne var overraskende lett, hvis jeg ikke har slurvefeil har jeg alt utenom den siste på oppgave 4 rett. Brukte alt for lang tid på å se at det var funksjonsverdier og ikke x-verdier det var snakk om i oppgave 4d.anlif skrev: R1 eksamen jeg hadde i fjor vinter var mye verre =P
Den eksamenen der var jo helt forferdelig! Det var jo omtrent ingen regning på Del 2, og du kunne hele tiden referere til tidligere oppgaver. Dessuten var den ekstremt ensformig og kjedelig. Ingen spretne oppgaver! Matte er så mye mer enn funksjonsdrøfting.
titta litt på den igår, merksnodig eksamensoppgave!Solveig skrev:Den eksamenen der var jo helt forferdelig! Det var jo omtrent ingen regning på Del 2, og du kunne hele tiden referere til tidligere oppgaver. Dessuten var den ekstremt ensformig og kjedelig. Ingen spretne oppgaver! Matte er så mye mer enn funksjonsdrøfting.
hele del 2 sentrert omkring en funksjon (diff. lik.), dog med litt variasjoner
La verken mennesker eller hendelser ta livsmotet fra deg.
Marie Curie, kjemiker og fysiker.
[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
Marie Curie, kjemiker og fysiker.
[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
Joda, du måtte kunne løse enkle difflikninger og litt trigonometri og litt om følger og rekker, men det var ikke mye regning, og heller ikke mye dybde. Veldig glad for at difflikninger kom inn og sannsynlighet gikk ut, men bortsett fra det skulle jeg gjerne hatt 3MX over R2.Janhaa skrev:titta litt på den igår, merksnodig eksamensoppgave!Solveig skrev:Den eksamenen der var jo helt forferdelig! Det var jo omtrent ingen regning på Del 2, og du kunne hele tiden referere til tidligere oppgaver. Dessuten var den ekstremt ensformig og kjedelig. Ingen spretne oppgaver! Matte er så mye mer enn funksjonsdrøfting.
hele del 2 sentrert omkring en funksjon (diff. lik.), dog med litt variasjoner
litt artig du nevnte 3MX, fordi jeg prata med en kollega om akkurat d i går.Solveig skrev:Joda, du måtte kunne løse enkle difflikninger og litt trigonometri og litt om følger og rekker, men det var ikke mye regning, og heller ikke mye dybde. Veldig glad for at difflikninger kom inn og sannsynlighet gikk ut, men bortsett fra det skulle jeg gjerne hatt 3MX over R2.Janhaa skrev:titta litt på den igår, merksnodig eksamensoppgave!Solveig skrev:Den eksamenen der var jo helt forferdelig! Det var jo omtrent ingen regning på Del 2, og du kunne hele tiden referere til tidligere oppgaver. Dessuten var den ekstremt ensformig og kjedelig. Ingen spretne oppgaver! Matte er så mye mer enn funksjonsdrøfting.
hele del 2 sentrert omkring en funksjon (diff. lik.), dog med litt variasjoner
han sensurerer 3MX priv. jeg titta på den eksamensoppgava også, og den var mer interessant og varierte (sjølsagt).
La verken mennesker eller hendelser ta livsmotet fra deg.
Marie Curie, kjemiker og fysiker.
[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
Marie Curie, kjemiker og fysiker.
[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
Til dere lærere: Hvem er det egentlig som lager eksamen i 2mx, 3mx, r1,r2 etc.? Er det en gruppe tilfeldige lærere eller er det slik at alle lærere kan sende inn forslag til oppgaver som deretter plukkes ut? Hvem er det som sitter med hovedansvaret osv.?
Det er en komite som lager settene. Den består bl a av lærere som underviser i vgs. De er takknemlige (vil jeg tro) om forslag til oppgaver som passer (vi er blitt spurt om dette på tidligere møter). I tillegg bruker de endel tid på å se gjennom eksamensoppgaver fra andre land for å finne artige tilnærminger til oppgavene sine.
Takk for svar:)Sisyphos skrev:Det er en komite som lager settene. Den består bl a av lærere som underviser i vgs. De er takknemlige (vil jeg tro) om forslag til oppgaver som passer (vi er blitt spurt om dette på tidligere møter). I tillegg bruker de endel tid på å se gjennom eksamensoppgaver fra andre land for å finne artige tilnærminger til oppgavene sine.