Jobb + studier?

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
FredrikM
Poincare
Poincare
Innlegg: 1367
Registrert: 28/08-2007 20:39
Sted: Oslo
Kontakt:

Nå ser det ut til at jeg ender opp med å studere matte på Oslo-universitetet, og jeg har hør/vet at Oslo er dyrt. Spørsmålet er enkelt; tror dere (som har studert altså/studerer) at det er uforsvarlig/forsvarlig å jobbe kanskje èn gang/uken eller noe sånt samtidig som studiene. Er mattestudiet krevende?

Takker for svar.
Cube - mathematical prethoughts | @MatematikkFakta
Med forbehold om tullete feil. (både her og ellers)
Markonan
Euclid
Euclid
Innlegg: 2136
Registrert: 24/11-2006 19:26
Sted: Oslo

Jeg jobbet selv 2 kvelder i uken en periode, og det gikk forsåvidt fint det. Det som virkelig tok opp tid var pc-spill. Men det har jeg heldigvis klart å slutte med! :D
An ant on the move does more than a dozing ox.
Lao Tzu
FredrikM
Poincare
Poincare
Innlegg: 1367
Registrert: 28/08-2007 20:39
Sted: Oslo
Kontakt:

Hvordan gikk det med deg, da? ^_^

Selv jobber jeg to dager i uken nå, men er litt stress. Går fint med fagene jeg liker, matte og fysikk altså. Joda.
Cube - mathematical prethoughts | @MatematikkFakta
Med forbehold om tullete feil. (både her og ellers)
mrcreosote
Guru
Guru
Innlegg: 1995
Registrert: 10/10-2006 20:58

Om du klarer en jobbe ved siden av studier må du finne ut av sjøl. En kamerat av meg klarte fint å kombinere siviltjeneste og 100% studier. For andre blir det for mye å avse en kveld i uka til jobbing.

Hvis jeg skal anbefale noe, må det bli ikke å jobbe. Engasjer deg heller i studier og studentliv. Ølet er så billig på kjellerne rundt på Blindern at du ikke trenger de ekstra kronene uansett.

Et annet godt tips hvis du flytter til Oslo til høsten: Søk på SiO-bolig i god tid. Det er jamt over billigere enn å leie privat og du slipper krangling og trøbbel med dyr rørlegger hvis doen plutselig er tett. Kvaliteten i aller fleste hyblene er det heller ikke noe å si på. Enkelt og billig. www.sio.no

(Dette er min ekstrajobb, jeg får 100 kroner for hvert reklameinnlegg jeg legger inn på diverse fora.)
2357
Lagrange
Lagrange
Innlegg: 1180
Registrert: 07/12-2007 22:08

mrcreosote skrev:(Dette er min ekstrajobb, jeg får 100 kroner for hvert reklameinnlegg jeg legger inn på diverse fora.)
Likevel er dette det første innlegget jeg ser, du liker oss her på forumet så godt, at du prøver å spare oss? (c=
FredrikM
Poincare
Poincare
Innlegg: 1367
Registrert: 28/08-2007 20:39
Sted: Oslo
Kontakt:

Jeg vil jo helst ikke jobbe, men alle her sier at Oslo er så dyrt å bo i, osv. Antakelig kommer jeg til å bo sammen med med to stykker, jeg, han jeg bor sammen med nå, pluss en venninne. Fins det ikke noen trippelboliger som studentboliger (oj, for en formulering)? Her har de leiligheter for par, og det passer da godt om det ender opp med at bare jeg og han jeg med bor nå skal bo sammen, men jaja.

Når kan man forresten søke på sio-boliger?
Cube - mathematical prethoughts | @MatematikkFakta
Med forbehold om tullete feil. (både her og ellers)
Svar