litt utenfor realfag... selvstendig studiearbeid!

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
tonje94
Noether
Noether
Innlegg: 29
Registrert: 15/05-2011 14:44
Sted: R2

OK, jeg går VG3 og må dessverre ta Spansk nivå 2 som privatist i år(hadde ikke fremmedspråk på ungdomsskolen), på grunn av at FY 2 og Spansk 2 havnet i samme blokk på skolen jeg går på og klassene derfor kjøres samtidig

Har lyst å ha FY 2, men trenger samtidig Spansk 2 for å få godkjent vitnemål :( Nå har det seg slik at jeg liker spansk, men tror at å lære seg spansk 2 selv, for så å ta skriftlig og muntlig eksamen i det blir litt vanskelig... og siden det er to karakterer vil det trekke ned snittet mitt.

Spansk 2 er et 5-timers fag. Jeg har greid å skaffe meg 2 timer undervisning i uka, med en Spansk nivå 2 klasse på VG1. De er ikke kommet fullt så langt som meg enda, men de går i alle fall gjennom nivå 2 pensum.

Det jeg lurte på var om det er mulig å ta Spansk 2 gjennom skolen(ikke som privatist, uten eksamen skriftlig og muntlig) ved å ha 3 selvstendige studietimer i uka??

Da har jeg "5" spansktimer i uka. Opplegget i studietimene vil jeg selvfølgelig avtale med faglærer. Og jeg vil delta på alle prøver og innleveringer. Vil lærerne ha nok grunnlag til å gi meg karakter i faget? Og vil jeg få godkjent studietimene??


Veldig takknemlig for svar, raskest mulig :D
Audunss
Jacobi
Jacobi
Innlegg: 328
Registrert: 06/01-2009 21:37

Tror nok dette er noe du bør snakke med rådgiverne på skolen om, hva de godtar, vet ikke om det er noen regler om slikt, men bør vell være mulig om du gir inntryk av at du kan klare det, du må kansje regne med ekstra evaluering iform av oppgaver og lignende.
Svar