Forkurs matte vs r1+r2

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk på høyskolenivå. Alle som har kunnskapen er velkommen med et svar. Men, ikke forvent at admin i matematikk.net er spesielt aktive her.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
Blæ
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 12
Registrert: 24/07-2017 01:00

Hei

Er det store forskjell på matematikk for forkurs for ingeniør og r1+r2. Og hvilken av de to er vanskeligste?
Kay
Abel
Abel
Innlegg: 684
Registrert: 13/06-2016 19:23
Sted: Gløshaugen

Såvidt jeg har forstått så inneholder forkurs det meste fra både 1T, R1 og R2, så vanskegraden ligger nok på samme området. Eksamen i år virker nok til å ha vært litt kronglete i forhold til tidligere år og den hovedsakelige forskjellen er vel at de stapper pensum fra 19 kapitler inn i en eksamen, men altså, har du kontroll på R1+R2, så burde Forkurset gå veldig bra.

Også verdt å merke er at hvis du følger boka til Sinus har den et eget kapittel for mengdelære og kombinatorikk, noe jeg ikke har sett i hverken R1 eller R2 boka.
Blæ
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 12
Registrert: 24/07-2017 01:00

Kay skrev:Såvidt jeg har forstått så inneholder forkurs det meste fra både 1T, R1 og R2, så vanskegraden ligger nok på samme området. Eksamen i år virker nok til å ha vært litt kronglete i forhold til tidligere år og den hovedsakelige forskjellen er vel at de stapper pensum fra 19 kapitler inn i en eksamen, men altså, har du kontroll på R1+R2, så burde Forkurset gå veldig bra.

Også verdt å merke er at hvis du følger boka til Sinus har den et eget kapittel for mengdelære og kombinatorikk, noe jeg ikke har sett i hverken R1 eller R2 boka.
Ok, skjønner. Altså kan ikke si jeg har vært bort i noen av dem som egentlig, men nå har jeg plutselig fått mulighet å ta r1/r2, men eksamen er om 3 uker... så jeg vet ikke om jeg tør å satse på det. Er de veldig vanskelig?
Aleks855
Rasch
Rasch
Innlegg: 6855
Registrert: 19/03-2011 15:19
Sted: Trondheim
Kontakt:

"Er de vanskelige?" lar seg ikke besvare. Det kommer helt an på all informasjonen du IKKE har gitt oss, som for eksempel nåværende nivå av matematikkutdanning.
Bilde
Blæ
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 12
Registrert: 24/07-2017 01:00

Aleks855 skrev:"Er de vanskelige?" lar seg ikke besvare. Det kommer helt an på all informasjonen du IKKE har gitt oss, som for eksempel nåværende nivå av matematikkutdanning.
Nåværende nivå er egentlig ganske lav, for jeg har bare gått yrkesskole. Ble ferdig 2013 og jobbet siden.
Svar