etterspørsel :S

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk på høyskolenivå. Alle som har kunnskapen er velkommen med et svar. Men, ikke forvent at admin i matematikk.net er spesielt aktive her.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
strykandidaten
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 2
Registrert: 04/04-2007 13:26
Sted: bergen

hvis i er p=50*0,25x hvordan kan jeg regne ut etterspørselen da???? jeg blar i matteboken, men finner ikke et eksempel jeg kan bruke:S
:oops: pinlig dette, men jeg skal opp i eksamen om en mnd, det kommer ikke til å gå bra
Janhaa
Boltzmann
Boltzmann
Innlegg: 8552
Registrert: 21/08-2006 03:46
Sted: Grenland

strykandidaten skrev:hvis i er p=50*0,25x hvordan kan jeg regne ut etterspørselen da???? jeg blar i matteboken, men finner ikke et eksempel jeg kan bruke:S
:oops: pinlig dette, men jeg skal opp i eksamen om en mnd, det kommer ikke til å gå bra
[tex]p(x)=p=50\cdot 0,25x = 12,5x[/tex]

løs likningen over mhp x:

[tex]x(p)=x=0,08p[/tex]

Står sikkert ikke mye om dette i boka di, fordi forfatterne tar for gitt
at studentene kan elemetær teori...
:wink:

Stå på :)
La verken mennesker eller hendelser ta livsmotet fra deg.
Marie Curie, kjemiker og fysiker.

[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
ettam
Guru
Guru
Innlegg: 2480
Registrert: 28/09-2005 17:30
Sted: Trondheim

Jeg liker ikke brukernavnet ditt "strykandidaten". :?

Håper du mener det ironisk...

Hvis ikke er det ikke helt bra å gå rundt med et slikt selvbilde. De fleste har vel har en følelse av at man ikke strekker helt til. Spesielt før eksamen. Og da blir det ikke bedre av å tenke på den måten jeg er litt redd for at du kanskje gjør.
strykandidaten
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 2
Registrert: 04/04-2007 13:26
Sted: bergen

ja jeg mener det litt på begge måter, har berhersket matte bra før, men etter å ha vært i jobb i seks år, og nå på skolebenken igjen, så ser jeg at jeg har glemt det meste, og det gjør sånn at jeg føler jeg ikke kan oppnå de karakterene jeg hadde på vgs:S
Svar