Hjelp!!!!!!!!!

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk på høyskolenivå. Alle som har kunnskapen er velkommen med et svar. Men, ikke forvent at admin i matematikk.net er spesielt aktive her.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
pallexia
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 1
Registrert: 16/03-2007 20:37

Hei jeg har eksamen til våren i integrasjon, differensialligninger, rekker, vektorer og matriser..... I tillegg jobber jeg fulltid og har ikke altfor god tid til å lese-er det noen som har forslag på hvordan jeg bør begynne å lese- evt noen gode bøker????????????????
Pallexi
arildno
Abel
Abel
Innlegg: 684
Registrert: 17/03-2007 17:19

Gjør oppgavene. Får du dem ikke til, så har du ikke skjønt teksten.
Får du dem til vil du normalt ha skjønt teksten.
Markonan
Euclid
Euclid
Innlegg: 2136
Registrert: 24/11-2006 19:26
Sted: Oslo

Inntrykket mitt er at du er litt stresset.

Det som skjer med meg når jeg er stresset og prøver å lære matte, er at jeg skummer gjennom boken og kun ser masse svinvanskelige formler.

Når jeg trekker pusten dypt, roer meg ned og leser gjennom en gang til - denne gangen med litt konsentrasjon - går det mye bedre.

Sett deg ned på kvelden en gang, med en kopp te, og les gjennom og gjør oppgavene. Du får sikkert til noen, og de andre kan du poste her, så kan vi (det vil si: guruene) hjelpe til. Det hjelper så utrolig mye å sette seg ned og begynne.
An ant on the move does more than a dozing ox.
Lao Tzu
Svar