eksamen.

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
sandra
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 1
Registrert: 18/09-2006 15:52
Sted: fredrikstad

har nå da meldt meg opp til eksamen i matte førstkommende jul.
og jeg er langt ifra et geni i matte, snarere tvert imot. har noen noe gode tips om hva jeg bør/kan gjøre? hva og hvordan bør jeg gå fram med øvinga?

synes matte er utrolig vanskelig og har sleti lenge med det. trenger virkelig å bestå på det her! håper på hjelp fra noen genier der ute! :)

- sandra.
Cidr0n
Noether
Noether
Innlegg: 47
Registrert: 14/08-2006 23:56

Hvis målet ditt er kun å stå til eksamen, råder jeg deg til å gjøre så mange lette oppgaver som mulig. Når du har gjort alle de lette oppgavene du kan finne, kan du gå over til de mer vanskelige hvis du vil ha bedre karakter.

Om du er trygg på lette oppgaver vil dette sikre deg en del poeng på eksamen, slik at du kommer til å stå. Eksempelvis vil du klare a) og b) oppgavene, men ikke c) d) og e). Det var veldig flåsete sagt, men håper du forstår poenget mitt.
Svar