Fysikk 2 spørsmål

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
Gjest

Hei, tenker å lese litt i e fysikk 2 bok som forberedelse til studier. Er det mulig å komme seg gjennom pensum på 1-2 uker, dersom jeg har hatt fy2 før?
Kay
Abel
Abel
Innlegg: 684
Registrert: 13/06-2016 19:23
Sted: Gløshaugen

Kjapt spørsmål, har du vært igjennom fysikk 1?
Gjest

Kay skrev:Kjapt spørsmål, har du vært igjennom fysikk 1?

ja

jeg skulle skrive at jeg har vært gjennom fy1 før
Kay
Abel
Abel
Innlegg: 684
Registrert: 13/06-2016 19:23
Sted: Gløshaugen

Gjest skrev:
Kay skrev:Kjapt spørsmål, har du vært igjennom fysikk 1?

ja

jeg skulle skrive at jeg har vært gjennom fy1 før

Altså, det kommer jo helt an på hvor friskt alt sitter. Mange ser på Fysikk 2 som et relativt krevende pensum, og at du kommer igjennom det på en uke eller to høres kanskje litt tungt ut, ikke umulig om du satt fra morgen til kveld hver dag. Det varierer jo selvfølgelig etter hvor lett du tar ting også, men hvorfor bruke 1-2 uker når du kan ta deg litt bedre tid og gå igjennom stoffet skikkelig?
Larsik
Cantor
Cantor
Innlegg: 105
Registrert: 08/09-2015 19:46

Har tenkt å gjøre det samme selv, men for min del er det umulig å gjøre det så fort.

Min metode er å se videoer på 1.5x eller 2x fart også gjøre alle oppgavene i læreboka. Bruker ca 1 uke per kapittel.
Gjest

Larsik skrev:Har tenkt å gjøre det samme selv, men for min del er det umulig å gjøre det så fort.

Min metode er å se videoer på 1.5x eller 2x fart også gjøre alle oppgavene i læreboka. Bruker ca 1 uke per kapittel.

hvilken bok tenker du å bruke? vurderer ERGO, men vet ikke om den er bra. Har hørt at Romstofftid skal være grei
Khan1204
Noether
Noether
Innlegg: 32
Registrert: 19/05-2017 18:20

Burde lese på ergo samtidig som du går gjennom fysikk 2 med eivind- youtube. Det vil ta deg i underkant av en månede med alt av oppgaver, men da ligger du an på 5-6 nivå når du er ferdig.
Svar