Hatt eksamen 2PY Karakter

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Beautifullgirl
Cayley
Cayley
Innlegg: 84
Registrert: 08/05-2017 13:18

:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: jeg hadde eksamen i dag og jeg synes det gikk ikke så bra grunnen til at jeg sier det gikk ikke bra er fordi jeg fikk ikke tid å bruke geogebra gir det trekk????
Jeg begynte med de oppgavene der det var ikke nødvendig å bruke gegogebra eller Excel var vekstfaktor og rente!
jeg er såå lei meg -- har lyst å ta live av meg selv jeg har øvd og øvd og øvd såå myeee til eksamen men noen som vet ! hva er poen grense? for å bestå?
Jeg har gjort tre oppgaver på del og noen på del 2 -- synes de var kjempe vanskelig --
Markus
Fermat
Fermat
Innlegg: 767
Registrert: 20/09-2016 13:48
Sted: NTNU

Det er som vanlig 60 poeng på matteeksamen og man trenger 12 av 60 for å stå. Det er altså 20 % rett.
Robin95

12 poeng for å få 2. Men sensor vurderer etter hele eksamen. Hadde den selv idag og den var vanskeliig. Tror jeg greier så vidt å bestå.
Ant

Kjære du livet går ikke under på grund av en matematikk eksamen. Du får nok gjøre om den i verste fall. Men tenk ikke det verste på en gang. Har du eksamen så at du kan legge den ut?
Beautifullgirl
Cayley
Cayley
Innlegg: 84
Registrert: 08/05-2017 13:18

Ant skrev:Kjære du livet går ikke under på grund av en matematikk eksamen. Du får nok gjøre om den i verste fall. Men tenk ikke det verste på en gang. Har du eksamen så at du kan legge den ut?
Det er såå flaut og se at man klarer ikke matematikk alle vennine mine studerer i universitet og jeg sitter igjen fast men ****** fag :( jeg hater det såå dårlig jeg liker bare det ikke jeg ønsker jeg består jeg skal flytte snart fra Norge og vil ha kompetansen min med meg ! :shock: :shock: :shock: det er ikke bra ! jeg kastet den rett i søplaa etter eksamen -- jeg gjorde oppgave med formler men det som jeg lei meg er at jeg ville gjort geogebra men fikk ikke tid ble velidg mye på de andre oppgavene så det er jo kjempe dårlig
Ant

Jeg forstår deg. Det var synd at du kastet den. Vi kunne gått igjennom eksamen her. Når får du gjøre om den i verste fall?
Hvor skal du flytte?
Beautifullgirl
Cayley
Cayley
Innlegg: 84
Registrert: 08/05-2017 13:18

Skjermbilde.PNG
Skjermbilde.PNG (16.61 kiB) Vist 11877 ganger
Ant skrev:Jeg forstår deg. Det var synd at du kastet den. Vi kunne gått igjennom eksamen her. Når får du gjøre om den i verste fall?
Hvor skal du flytte?
jeg skal flytte til østerikke - er det ikke mulig å ta sommerkurs ?? noen som vet noe om det :S
vil bare bestå den :| :| men jeg ser at sensoveiledning sier noe annet -
jon_os

Hadde også eksamen idag, kjekt hvis noen hadde giddet å lage en fasit hehe. Her er oppgavene https://www.pdf-archive.com/2017/05/31/ ... 5-b02s.pdf
Ant

Ok, Østerrike vet jeg ikke så mye om når det gjelder studier. Jeg vet ikke så mye om sommer kurser heller. Vi får se om noen andre vet.
AlphonseSantoro
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 9
Registrert: 27/05-2017 21:33

jon_os skrev:Hadde også eksamen idag, kjekt hvis noen hadde giddet å lage en fasit hehe. Her er oppgavene https://www.pdf-archive.com/2017/05/31/ ... 5-b02s.pdf
Samme her :) Venter spent på en fasit.
LektorNilsen
Descartes
Descartes
Innlegg: 437
Registrert: 02/06-2015 15:59

AlphonseSantoro skrev:
jon_os skrev:Hadde også eksamen idag, kjekt hvis noen hadde giddet å lage en fasit hehe. Her er oppgavene https://www.pdf-archive.com/2017/05/31/ ... 5-b02s.pdf
Samme her :) Venter spent på en fasit.
Har laget et løsningsforslag.

Gi beskjed om du finner noe som er feil eller mangelfullt (har blitt litt multitasking i dag ;) )
Vedlegg
Løsningsforslag eksamen 2P-Y våren 2017.pdf
(1.32 MiB) Lastet ned 368 ganger
Sist redigert av LektorNilsen den 02/06-2017 15:30, redigert 2 ganger totalt.
Beautifullgirl
Cayley
Cayley
Innlegg: 84
Registrert: 08/05-2017 13:18

Etter denne løsnings forslaget så har jeg strøket !! :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
jon_os

Ser jeg hadde noe slurv som fryktet. Ble ca 5 poengtrekk på det. Ble ferdig med siste oppgave 2 min før vi måtte levere inn del 2.
kjetil78
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 10
Registrert: 25/05-2016 22:03

LektorNilsen skrev:
AlphonseSantoro skrev:
jon_os skrev:Hadde også eksamen idag, kjekt hvis noen hadde giddet å lage en fasit hehe. Her er oppgavene https://www.pdf-archive.com/2017/05/31/ ... 5-b02s.pdf
Samme her :) Venter spent på en fasit.
Har laget et løsningsforslag.

Gi beskjed om du finner noe som er feil eller mangelfullt (har blitt litt multitasking i dag ;) )
Grafen på 7c er feil. Du har skrevet 2,8x istedet for 2,8x^2

Ellers så det fint ut ved kjapp gjennomlesing :-)
AlphonseSantoro
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 9
Registrert: 27/05-2017 21:33

kjetil78 skrev:Grafen på 7c er feil. Du har skrevet 2,8x istedet for 2,8x^2

Ellers så det fint ut ved kjapp gjennomlesing :-)
Svaret er fortsatt riktig, dette er resultatet jeg fikk på eksamen:
http://i.imgur.com/jV0ydva.jpg

Regner meg fram til 55 poeng, tror dere det kan bli en sekser?
Svar