R2 - Eksamen 22.mai. Megatråd!

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
Gjest

Evig5 skrev:Eksamen var relativt lett - i tillegg til noen vanskeligere deloppgaver for å skille 5-ere og 6-ere, men heldigvis ingen umulige oppgaver som noen ganger blir gitt. Jeg feilet på den siste deloppgaven på del 2 tror jeg, i tillegg til dette var det en lett deloppgave jeg ikke klarte. Jaja, sterk femmer da ...
Hvilke deloppgaver mener du skiller 6erne og 5erne?
Gjest

Eksamen skrev:
Gjest skrev:Hvordan f******** skulle man løse s (x)=r?!?
Noen som husker oppgavenummeret til denne oppgaven ?? Både nummer og deloppgave ..

7d)
Gjest

Herregud som jeg skulle ønske jeg var dyktigere i Geogebra. Usikker på hva som ikke funket, men selv om jeg tilsynelatende fylte inn ting riktig så får jeg error på error og udefinerte greier fram hele tiden. Ta opp dette som privatist og lære geogebra på egenhånd er ikke lett. Halvparten av del 2 fikk jeg ikke til å levere noe på, selv om jeg føler jeg visste hva jeg måtte gjøre. Gikk bare ikke.

Trengte bare å bestå da, og tror bare del 1 alene ga meg ståkarakter så sammen med det jeg fikk til på Del 2 så er jeg nok safe. :roll:
Haddeogsåeksamen

Gjest skrev:
Evig5 skrev:Eksamen var relativt lett - i tillegg til noen vanskeligere deloppgaver for å skille 5-ere og 6-ere, men heldigvis ingen umulige oppgaver som noen ganger blir gitt. Jeg feilet på den siste deloppgaven på del 2 tror jeg, i tillegg til dette var det en lett deloppgave jeg ikke klarte. Jaja, sterk femmer da ...
Hvilke deloppgaver mener du skiller 6erne og 5erne?
Selv synes jeg oppgave 5 d) på del 2 og 7 d) på del 1 var vanskelige, men det kan være fordi jeg feilet på de selv. Nå i etterkant virker de greiere, i hvertfall oppgave 7d) del 2.
Willads
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 7
Registrert: 16/05-2017 17:42

Åh.. er så irritert på meg selv som ikke i oppg. 4 så at [tex]k=\frac{3}{4}[/tex] lå uten for konvergensområdet. Noen som har noen ide om hvor mange poeng man evt. kan tape på slikt?
halalalala
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 13
Registrert: 01/05-2017 18:19

Noen som fikk V= 196pi som volum på omdreningselementet ( kjegla) på del 1? ?????
Laserturk

Glemte også at 3/4 ikke ligger i konvergeringsområdet... Tenker man mister 1 poeng for det elns, tror du ikke det?
Laser

Jeg fikk 196pi/3 på omdreiningslegemet.
halalalala
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 13
Registrert: 01/05-2017 18:19

INGEN SOM HAR OPPGAVEARKET?? FIKK IKKE TA MED DEN HJEM :(
halalalala
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 13
Registrert: 01/05-2017 18:19

Hvor mange poeng mister man om man skrev 196pi i stedet for 196pi/3? Jeg glemte å ta med 3 tallet på sluttsvaret :((
Bananiel
Dirichlet
Dirichlet
Innlegg: 160
Registrert: 01/02-2017 17:36
Sted: Bananistan

Hva synes folk om årets eksamen kontra fjorårets? Tenker vanskelighetsgrad
“I love the man that can smile in trouble, that can gather strength from distress, and grow brave by reflection.” - Thomas Paine
Bananiel
Dirichlet
Dirichlet
Innlegg: 160
Registrert: 01/02-2017 17:36
Sted: Bananistan

halalalala skrev:INGEN SOM HAR OPPGAVEARKET?? FIKK IKKE TA MED DEN HJEM :(
Vanligvis har du mulighet til å laste ned oppgavearket digitalt når du leverer del 2 gjennom udir
“I love the man that can smile in trouble, that can gather strength from distress, and grow brave by reflection.” - Thomas Paine
Mariii

Hvorfor ligger k=3/4 utenfor konvergensområdet?
Saras

Uæææ oppdaga såå mangen feil nå føler jeg :cry:
Håper jeg klarer 4... :''(( hvilken skole jeg kan komme innpå avhenger jo nesten av dette
Gjest

Aaahhh ser at 2k=2*3/4=1.5 ...
Noen som vet når/hvor løsningsforslag legges ut? Orker ikke å vente til fellessensur.
Svar