Karakter 1?

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
Beautifullgirl
Cayley
Cayley
Innlegg: 84
Registrert: 08/05-2017 13:18

Heia - jeg skal ha eksamen snart i 2py og da lurer jeg på er det noen som har tatt den før??
Hvor mange oppgave må jeg gjøre for å få en toer? Jeg har aldri vært flink i matematikk er noe jeg misliker såå mye! men er nødt til å bestå den for studere videre som sykepleier! .. Tenker da ... jeg blir jo ikke få en 6er eller 3er men en 2er kan jeg satse på! :cry:
Mattemattemattematte

Vel ikke ta mine ord som lov eller noe, men det skal være ca 60 poeng totalt. Tror det er det som er på de fleste eksamener. En toer generelt pleier å være 20%. så du trenger ca 12 poeng for å stå hvis jeg ikke tar helt feil. Hvor mange oppgaver det kreves kommer an på vektleggingen av oppgavene. Det står hvor mye poeng hver oppgave er verdt på eksamen.

Men jeg kan ta feil her.
LektorNilsen
Descartes
Descartes
Innlegg: 437
Registrert: 02/06-2015 15:59

Beautifullgirl skrev:Heia - jeg skal ha eksamen snart i 2py og da lurer jeg på er det noen som har tatt den før??
Hvor mange oppgave må jeg gjøre for å få en toer? Jeg har aldri vært flink i matematikk er noe jeg misliker såå mye! men er nødt til å bestå den for studere videre som sykepleier! .. Tenker da ... jeg blir jo ikke få en 6er eller 3er men en 2er kan jeg satse på! :cry:
Hvis du bruker litt tid på å få god trening i GeoGebra, vil du kunne sikre deg en god del poeng på del 2. Her er det ofte mange poeng å hente på funksjoner og modellering. Se på de gamle eksamensoppgavene, så ser du fort hvor mange poeng du kan sanke på denne typen oppgaver.
Ant

Når har du eksamen?
Beautifullgirl
Cayley
Cayley
Innlegg: 84
Registrert: 08/05-2017 13:18

31 mai onsdagen :(
Ant

Ok, du betyr mye for meg med ditt valg av utdanning. Jeg sitter lammet fra topp til tå og ønsker at du skal lykkes.jeg styrer min data med øynene Jeg har mye hjelp av sånne som framtida deg. Du kan skrive til meg privat med dine matte oppgaver. Jeg har all tid verden. Jeg svarer i min våkne tid som er etter middag til mitt på natta.
sainric@gmail.se
Larsik
Cantor
Cantor
Innlegg: 105
Registrert: 08/09-2015 19:46

Beautifullgirl skrev:Heia - jeg skal ha eksamen snart i 2py og da lurer jeg på er det noen som har tatt den før??
Hvor mange oppgave må jeg gjøre for å få en toer? Jeg har aldri vært flink i matematikk er noe jeg misliker såå mye! men er nødt til å bestå den for studere videre som sykepleier! .. Tenker da ... jeg blir jo ikke få en 6er eller 3er men en 2er kan jeg satse på! :cry:
Vanskelig å si hva du bør gjøre uten å vite hvilket grunnlag du har og hvilke deler av pensum du sliter med. Men mitt første råd er uansett å se gjennom gamle eksamensoppgaver og finn ut hvilke typer oppgaver som alltid kommer på del 1. Hvis du klarer disse oppgavene er du sikret mange gratispoeng.

Og husk at 10 dager er mer enn nok til å lære seg nok til å kunne bestå, men du må jobbe hardt og målrettet hver dag frem mot eksamen.
Beautifullgirl
Cayley
Cayley
Innlegg: 84
Registrert: 08/05-2017 13:18

Heia det har du rett i:D og jeg sitter nesten hverdag og jobber jeg har sjekket nå mange gamle eksamens oppgaver og ser at det kommer akkurat samme oppgaver som finne medianen og gjennomsnittet. sannsynlighet regning og prosent + standrdform! det som problemet er at jeg stresser veldig mye tenker bestandig at jeg kommer til å få ener ! og ikke bra karakter! men sikre meg og gjøre mest mulig på del 2 å lære meg mer om gegogebra for det er mest brukt og Excel .
Larsik
Cantor
Cantor
Innlegg: 105
Registrert: 08/09-2015 19:46

Høres lurt ut å øve på de tingene helt til du kan de. Å bekymre seg om karakteren er bortkastet tid så prøv å glemme det :)
Svar