R1-eksamen vår 2017!

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
hjelpes

Hei, jeg sliter litt her jeg sitter å pugger, og tenkt kanskje å lage et forum der man evt. kan snakke sammen hjelpe hverandre:))
harmatteeksamen

noen som vet om noen gode tips til å tegne en eksponentialfunksjons-graf uten geogebra og kalkulator?
Eclipse
Cantor
Cantor
Innlegg: 138
Registrert: 19/01-2014 20:00

harmatteeksamen skrev:noen som vet om noen gode tips til å tegne en eksponentialfunksjons-graf uten geogebra og kalkulator?
Det viktigste er formen på grafen, trenger ikke å regne på nøyaktige verdier for alle [tex]x[/tex] i [tex]D_f[/tex]. For R1 og R2 er det mest relevant å regne ut ekstremalpunkter/vendepunkter og sørge for at grafen går gjennom disse
harmatteeksamen

Eclipse skrev:
harmatteeksamen skrev:noen som vet om noen gode tips til å tegne en eksponentialfunksjons-graf uten geogebra og kalkulator?
Det viktigste er formen på grafen, trenger ikke å regne på nøyaktige verdier for alle [tex]x[/tex] i [tex]D_f[/tex]. For R1 og R2 er det mest relevant å regne ut ekstremalpunkter/vendepunkter og sørge for at grafen går gjennom disse
Tusen takk for svar! Men kan jeg grovt anta at "e" er 3? når den er opphøyd i 1 altså
Eclipse
Cantor
Cantor
Innlegg: 138
Registrert: 19/01-2014 20:00

harmatteeksamen skrev:
Eclipse skrev:
harmatteeksamen skrev:noen som vet om noen gode tips til å tegne en eksponentialfunksjons-graf uten geogebra og kalkulator?
Det viktigste er formen på grafen, trenger ikke å regne på nøyaktige verdier for alle [tex]x[/tex] i [tex]D_f[/tex]. For R1 og R2 er det mest relevant å regne ut ekstremalpunkter/vendepunkter og sørge for at grafen går gjennom disse
Tusen takk for svar! Men kan jeg grovt anta at "e" er 3? når den er opphøyd i 1 altså
Spørs på hva oppgaven er, de nøyaktige verdiene er som sagt ikke så viktige, så om du lar grafen gå litt under 3 hvis [tex]f(1)=e[/tex] så må det være greit
halalalala
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 13
Registrert: 01/05-2017 18:19

Nå er det bare 50 minutter til R1 EKSAMEN er over. Håper noen legger ut oppgavearket så fort som mulig :D
Svar