Hva er best?
Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga
Hvilken 1T-mattebok anbefaler dere? Har tenkt å gå igjennom pensum i sommer (nettopp ferdig med vg1, fikk 4 i 1T...). Jeg hadde sigma i år, litt usikker om jeg likte den, men gjerne kom med innspill
-
- Lagrange
Folk har ulike preferanser. Jeg brukte boka Matematikk 1T av Aschehoug og var godt fornøyd med den. Mange regneoppgaver og gode eksempler.Mattetull skrev:Hvilken 1T-mattebok anbefaler dere? Har tenkt å gå igjennom pensum i sommer (nettopp ferdig med vg1, fikk 4 i 1T...). Jeg hadde sigma i år, litt usikker om jeg likte den, men gjerne kom med innspill
"I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers."
Er det mye beskrivelser osv. om hvordan man bør gjøre oppgavene?Dolandyret skrev:Folk har ulike preferanser. Jeg brukte boka Matematikk 1T av Aschehoug og var godt fornøyd med den. Mange regneoppgaver og gode eksempler.Mattetull skrev:Hvilken 1T-mattebok anbefaler dere? Har tenkt å gå igjennom pensum i sommer (nettopp ferdig med vg1, fikk 4 i 1T...). Jeg hadde sigma i år, litt usikker om jeg likte den, men gjerne kom med innspill
Dette har blitt diskutert opp og ned mange ganger på forumet.
Men konsensus ser ut til å være at Aschehoug og Sinus er de foretrukne rent pedagogisk og for egenstudium, mens Sigma blir litt for knapp og kort, men har til gjengjeld mer eksamensrelevante (og vanskeligere) oppgaver.
Sinus har komplette løsningsforslag på nettet, noe jeg synes er veldig fint for egenstudium.
Men konsensus ser ut til å være at Aschehoug og Sinus er de foretrukne rent pedagogisk og for egenstudium, mens Sigma blir litt for knapp og kort, men har til gjengjeld mer eksamensrelevante (og vanskeligere) oppgaver.
Sinus har komplette løsningsforslag på nettet, noe jeg synes er veldig fint for egenstudium.
TakkJohan Nes skrev:Dette har blitt diskutert opp og ned mange ganger på forumet.