akademiet nettstudier

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
matematikk 1S
Dirichlet
Dirichlet
Innlegg: 174
Registrert: 30/09-2014 18:57

Noen som har erfaring fra akademiets nettstudier for matematikk?
matematikk 1S
Dirichlet
Dirichlet
Innlegg: 174
Registrert: 30/09-2014 18:57

sånn i forhold til å eventuellt ta R1 der først skikkelig og få bra karakter(forhåpentligvis) og å lære seg å gjøre oppgaver kjapt samtidig som det gjøres riktig? Deretter eventuelt ta S1 og S2 etter det og håpe på toppkarakterer på begge(5 eller 6). Dermed la R1 stå som kompetansebevis og S1 og S2 på vitnemålet? Kan det være sjanser for å lykkes med det? Tenkte i forhold til vanskelighetsgraden og hvor bra læreren på nettstudiet er?
WerGis
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 15
Registrert: 26/11-2014 00:30

Nettstudier er bare penger ut av vinduet.

Ligger flere fullgode ressurser ute gratis på R1 (campus increment mm.)
matematikk 1S
Dirichlet
Dirichlet
Innlegg: 174
Registrert: 30/09-2014 18:57

nice, kan prøve det med bok i tillegg
WerGis
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 15
Registrert: 26/11-2014 00:30

Anbefales.

Synes Sinus R1 er bedre en aschehoug (men det er kanskje bare en smakssak)
Eksamenssett med løsningsforslag finner du her på siden.
Ser dog ikke helt poenget med både s1, s2 og R1.
matematikk 1S
Dirichlet
Dirichlet
Innlegg: 174
Registrert: 30/09-2014 18:57

For å få mer poeng er grunnen:)
WerGis
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 15
Registrert: 26/11-2014 00:30

Du kan ikke få poeng for både s og r på samme vitnemål.
Slappfisken
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 19
Registrert: 24/11-2014 22:23

R1 erstatter S1+S2
rollern

Slappfisken skrev:R1 erstatter S1+S2
Aldri aldri i verden burde du tenkte deg å kaste bort penger på en drittskole som akademiet!!!, tro meg jeg vet hva jeg snakker om, vil du ha topp karakter øv selv for der lærer de deg ikkje en ting...
Slappfisken
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 19
Registrert: 24/11-2014 22:23

Jeg går på akademiet... er forsåvidt enig i det du skriver der. Campus/leksehjelp er mye bedre.
matematikk 1S
Dirichlet
Dirichlet
Innlegg: 174
Registrert: 30/09-2014 18:57

WerGis skrev:Du kan ikke få poeng for både s og r på samme vitnemål.

s1 og s2 på vitnemål=1 poeng
R1 på kompetansebevis: 0.5 poeng

Tilsammen 1.5 poeng(maks per fag)
matematikk 1S
Dirichlet
Dirichlet
Innlegg: 174
Registrert: 30/09-2014 18:57

rollern skrev:
Slappfisken skrev:R1 erstatter S1+S2
Aldri aldri i verden burde du tenkte deg å kaste bort penger på en drittskole som akademiet!!!, tro meg jeg vet hva jeg snakker om, vil du ha topp karakter øv selv for der lærer de deg ikkje en ting...
Yepp, den er grei;) Skal bare vurdere om jeg går direkte til R1 eller ikke(for å få kompetansen der til å kunne ta s1(igjen) og s2 og få 5-6 på de to siden R1 kommer til å bli satt på kompetansebevis, mens s1 og s2 på vitnemål). S1 funka greit, men fikk for dårlig tid til å fullføre alt så bare øve på å innføre raskere(ikke bruke kladd per oppgave for eksempel.) så går det nok greit...5 måneder til neste så det bør funke;)
Lektorn
Riemann
Riemann
Innlegg: 1630
Registrert: 26/05-2014 22:16

rollern skrev: Aldri aldri i verden burde du tenkte deg å kaste bort penger på en drittskole som akademiet!!!, tro meg jeg vet hva jeg snakker om, vil du ha topp karakter øv selv for der lærer de deg ikkje en ting...
Har du noen konkrete eksempler på hvorfor du mener denne skolen er så forferdelig?
Hva gjør de feil, hva gjør de ikke osv.
Vaktmester
World works; done by its invalids
World works; done by its invalids
Innlegg: 827
Registrert: 26/04-2012 09:35

Lektorn skrev:Har du noen konkrete eksempler på hvorfor du mener denne skolen er så forferdelig?
Hva gjør de feil, hva gjør de ikke osv.
Jeg kunne også tenke meg å høre noe mer konkret om hva kritikerne mener er galt med nettstudiene. Prøvde å finne ut litt mer om nettstudiene til Akademiet http://www.akademiet.no/Nettstudier/hva ... _film.aspx og synes vel ikke at de gir et særlig profft inntrykk. Bare glatt salgs-babbel på siden der i alle fall - og så er det mistenkelig at de ikke deler litt mer av hvordan studiet faktisk er lagt opp og hva det inneholder... Hva er det de tilbyr, som man for eksempel ikke får på campus inkrement? Og er /det/ verdt så mye penger som de skal ha?
Svar