Eksamen 2P vår 2013

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

ronorway
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 8
Registrert: 02/06-2013 16:28

Vaktmester skrev:
ronorway skrev:Hvis vi gjør om 26(10) til 2-tallsystemet: er jo 11010 svaret og ikke 26.
Tabellen er derfor riktig, men utregningen er litt misvisende

Sensorveiledningen sier at for å full uttelling skal fra grafen være tegnet for t (element i) [0, 5,5]
Ah - da er jeg med. :-) Har fikset tallsystemoppgaven.

Jeg er ikke enig i at man bør fortelle hvilke funksjoner man bruker for å justere aksene - synes det blir litt for detaljert - men man må fortelle hvilke funksjoner man bruker, både i Graph, GeoGebra og Excel. Her er folk alt for slappe, og får trekk på eksamen. (Oppgave 1 på del 2 i løsningsforslaget er nok ikke god nok her når det gjelder å skrive hvilke funksjoner i Excel som brukes)
Når funksjonen i oppgave 2 del 2 skal starte på x=0 så skal det komme fram på grafen. Da skal ikke grafen starte på eks x=-0,5. Det er altså ikke justering av aksene jeg kommenterte, men avgrensningen av selve grafen til funksjonsuttrykket.
Oppgave 2.JPG
Oppgave 2.JPG (78.12 kiB) Vist 2142 ganger
Vaktmester
World works; done by its invalids
World works; done by its invalids
Innlegg: 838
Registrert: 26/04-2012 09:35

Ok. Ser poenget, og er enig i at det hadde vært en bedre løsning dersom grafen startet på x=0. Synes dog ikke det skal trekkes poeng for dette på 2PY-eksamen for dette...

EDIT: Når vi først er pedantiske: Jeg ville gitt deg trekk for å bare skrive x og y på aksene, og ikke sekunder og høyde. :) Forøvrig synes jeg grafen din er veldig pen.
MathK
Dirichlet
Dirichlet
Innlegg: 169
Registrert: 28/09-2012 18:55
Sted: Privatistenes verden

Vaktmester skrev:
MathK skrev:Er det noen her som vet når forhåndssensuren for f. eks MAT1015 (Matematikk 2P) er klar? :)
Innen kl 20 i morgen. :)
Tusen takk! :)
ronorway
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 8
Registrert: 02/06-2013 16:28

Vaktmester skrev:Ok. Ser poenget, og er enig i at det hadde vært en bedre løsning dersom grafen startet på x=0. Synes dog ikke det skal trekkes poeng for dette på 2PY-eksamen for dette...

EDIT: Når vi først er pedantiske: Jeg ville gitt deg trekk for å bare skrive x og y på aksene, og ikke sekunder og høyde. :) Forøvrig synes jeg grafen din er veldig pen.
Jeg er enig med deg at det kanskje ikke burde trekkes poeng for dette, men det skal det gjøres i følge sensorveiledning og så godt som alle sensorer jeg har truffet under sentralgitt sensur følger denne normen, det var mitt lille poeng :D.
Svar