R1 - Eksamen 2016
Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga
Så ble poengkravet tatt ned , men presterte alikevell ikke i det sjiktet..Eclipse skrev:Forhåndssensur er nå lagt ut på udir for de som er interessert :p (R1 og S1 foreløpig)
edit: (Link funket ikke, men finner den på udir.no under vurdering/eksamenvideregående/sensur)
Forhandssensurrapport_REA3022_MatematikkR1 fra UDIR:
Vedrørende oppgave 4ab
"Sensorene oppfordres til å honorere gode forsøk selv om kanditatene ikke klarer å vise det de skal"
[tex]i*i=-1[/tex]
Omnia mirari etiam tritissima - Carl von Linné
( Find wonder in all things, even the most commonplace.)
Det er åpning og lukking av ionekanaler i nerveceller som gjør det mulig for deg å lese dette.
Det er åpning og lukking av ionekanaler i nerveceller som gjør det mulig for deg å lese dette.
Per har 3 bananer og 5 epler. Olav spør om han kan få litt frukt. Per sier ja. Hva er sannsynligheten for at han får et halvt eple og 3/4 av en banan? Får den ikke til :/
I hvor store mengder gir Olav ut frukt. Gir han bananer i kun fjerdedeler og kun halve epler? Må han gi litt av hver frukt? Kan han gi 0.68 bananer?Anonym32131 skrev:Per har 3 bananer og 5 epler. Olav spør om han kan få litt frukt. Per sier ja. Hva er sannsynligheten for at han får et halvt eple og 3/4 av en banan? Får den ikke til :/
Nei han gir 0.75 bananer. Og ja han må gi litt av hver frukt. Merkelig oppgaveGjest skrev:I hvor store mengder gir Olav ut frukt. Gir han bananer i kun fjerdedeler og kun halve epler? Må han gi litt av hver frukt? Kan han gi 0.68 bananer?Anonym32131 skrev:Per har 3 bananer og 5 epler. Olav spør om han kan få litt frukt. Per sier ja. Hva er sannsynligheten for at han får et halvt eple og 3/4 av en banan? Får den ikke til :/
Jeg antar at han deler ut bananer i kun fjeredeler og epler i halve delerAnonym32131 skrev:Nei han gir 0.75 bananer. Og ja han må gi litt av hver frukt. Merkelig oppgaveGjest skrev:I hvor store mengder gir Olav ut frukt. Gir han bananer i kun fjerdedeler og kun halve epler? Må han gi litt av hver frukt? Kan han gi 0.68 bananer?Anonym32131 skrev:Per har 3 bananer og 5 epler. Olav spør om han kan få litt frukt. Per sier ja. Hva er sannsynligheten for at han får et halvt eple og 3/4 av en banan? Får den ikke til :/
Ååååå tok ikke med konstruksjonsforklaring på oppg. 7a så jeg får ikke full uttelling, og jeg har ingen poeng å miste . Jeg tenkte at det ikke trengtes siden konstruksjonsforklaringen sånn halves sto i oppgaven sykt frustrerende!!
Dersom han kun gir ut bananer i fjerdedeler og kun gir ut epler i halve kan du bare regne det som at han har 12 fjerdedeler med bananer og 10 halvdeler med epler. Nå trenger du bare å finne sannsynligheten for at han gir ut (trekker) 3 banan(fjerdedeler) og 1 eple(halvdel).Anonym32131 skrev:Per har 3 bananer og 5 epler. Olav spør om han kan få litt frukt. Per sier ja. Hva er sannsynligheten for at han får et halvt eple og 3/4 av en banan? Får den ikke til :/
For at dette skal funke regner jeg med at han gir ut 4 deler med frukt totalt.
Da er sannsynligheten $4 \left(\frac{12}{22} \cdot \frac{11}{21} \cdot \frac{10}{20} \cdot \frac{10}{19} \right) = 0.3$
Kan det være riktig? Jeg er enig i at det var en merkelig oppgave uansett.
-
- Pytagoras
Vi får vite karakter imorra? Spent ass
Spiderman98 skrev:Vi får vite karakter imorra? Spent ass
Hva mener du med "vi" ?, og hvor har du det fra?
[tex]i*i=-1[/tex]
-
- Lagrange
Karakter kommer seint den 17. Du får antageligvis ikke vite den før den 20.Spiderman98 skrev:Vi får vite karakter imorra? Spent ass
"I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers."
-
- Lagrange
VI fikk beskjed om at man kan finne den på Skolearena 18. juni. Vitnemål blir sendt ut 20. juni.
Vedrørende oppgave 6 på eksamen (der jeg fikk feil svar på begge).
a) Jeg satt opp riktig utrykk:
[tex]\binom{5}{2}*\binom{8}{2}[/tex]men fikk feil svar ut...
jeg satt til og med at : \binom{n}{r}=\binom{n!}{r!(n-r)!}, men pga ut utrening fikk jeg feil svar på antall muligheter
b)
Samme skjedde her:
jeg skrev opp
[tex]\binom{5}{2}*\binom{8}{2}+\binom{5}{3}*\binom{8}{1}+\binom{5}{4}*\binom{8}{0}[/tex]
men fikk feil svar ut i fra stykket ovenfor.
Vil jeg få noen poeng??? Det står at oppgaven er verdt 4 poeng. Vil jeg få 0 av 4 poeng ? Eller tror dere jeg fortjener litt mer?+ Blir spekulasjoner, men jeg mener at jeg iallefall ikke bør få 0 av 4 poeng??
jeg satt til og med at : \binom{n}{r}=\binom{n!}{r!(n-r)!}, men pga ut utrening fikk jeg feil svar på antall muligheter
b)
Samme skjedde her:
jeg skrev opp
[tex]\binom{5}{2}*\binom{8}{2}+\binom{5}{3}*\binom{8}{1}+\binom{5}{4}*\binom{8}{0}[/tex]
Vil jeg få noen poeng??? Det står at oppgaven er verdt 4 poeng. Vil jeg få 0 av 4 poeng ? Eller tror dere jeg fortjener litt mer?+ Blir spekulasjoner, men jeg mener at jeg iallefall ikke bør få 0 av 4 poeng??
noen ? dette plager meg virkelig...eksamengikkdårlig skrev:Vedrørende oppgave 6 på eksamen (der jeg fikk feil svar på begge).
jeg satt til og med at :[tex]\binom{n}{r}=\binom{n!}{r!(n-r)!}[/tex], men pga ut utrening fikk jeg feil svar på antall muligheter
b)
Samme skjedde her:
jeg skrev opp