Grafer og funksjoner

Her kan du stille spørsmål om oppgaver i matematikk på ungdomsskole og barneskole nivå. Alle som føler at de kan bidra er velkommen til å svare.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
Vimsen
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 16
Registrert: 15/05-2004 17:18
Sted: hakkebakkeskogen

Jeg har et problem. I fjor hadde vi en mattelærer som ikke likte grafer og funksjoner. Derfor hoppet vi over alt som hadde med dette å gjøre. I år har vi en stresset mattelærer som ikke har gått gjennom mer enn halve lærebøkene. Derfor har vi også i år gått glipp av kappitlene om grafer og funksjoner.

Følgelig kan jeg ingenting om grafer og funksjoner, og har litt problemer med hele greia. Hva i huleste er det? Akter ikke begynne i 10. uten å ha hørt om det før! Ille nok å få kjeft fordi vi ikke kan det etter tentamen!!

En liten ting til: Har mattelærere lov til å iq-teste elevene? Han sier han hadde, men vi vet ikke helt...
Heisann! Jeg er Vimsen!!
MSE
Noether
Noether
Innlegg: 42
Registrert: 31/03-2004 16:37

Jeg lærte heller ikke stort om grafer og funksjoner da jeg gikk i 8. og 9. klasse. Bare ta det med ro, du vil nok lære alt du trenger når du begynner i 10. Hvis du derimot ønsker å lære det med en gang så kan du jo se deg litt rundt på denne websiden.
Svar