Veldig VIKTIG!

Her kan du stille spørsmål om oppgaver i matematikk på ungdomsskole og barneskole nivå. Alle som føler at de kan bidra er velkommen til å svare.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
Javvad
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 9
Registrert: 08/06-2004 19:47
Sted: Halden
Kontakt:

hei!

har kommet opp i matte muntlig, og har oppgaven "FLYTTER PÅ HYBEL"
Jeg står helt fast, og trenger HJELP!

Takk på forhånd

Javvad
sparks
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 15
Registrert: 11/04-2003 17:58
Sted: Oslo
Kontakt:

Tenk geometrisk former, areal, innkjøp, snekkerarbeid (ligninger med 2 ukjente), pytagoras.. sannsynlighet?... formlikhet..
ayche`pea
sletvik
Guru
Guru
Innlegg: 375
Registrert: 31/08-2003 04:34
Sted: Trondheim

Det sa meg ikke stort...
Hva dreier denne oppgaven seg om...:?:
"Those of you who think you know everything are annoying to those of us who do!"
Javvad
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 9
Registrert: 08/06-2004 19:47
Sted: Halden
Kontakt:

dette er en muntlig examens oppgave. Jeg står fast om hvordan jeg skal presentere det. Jeg har foreløpig prøvd å finne på noen oppgaver, og tips er veldig nyttige! :D
sletvik
Guru
Guru
Innlegg: 375
Registrert: 31/08-2003 04:34
Sted: Trondheim

Jeg har aldri vært borti muntlig matte som konsept før, men du får liksom bare dette stikkordet så skal du finne på oppgaver og løse dem selv, er det slik å forstå?
"Those of you who think you know everything are annoying to those of us who do!"
Abeline
Guru
Guru
Innlegg: 85
Registrert: 22/05-2004 17:27
Sted: Østlandet

Ja, du får et tema, og så skal du legge opp en salgs presentasjon, hvor du fletter inn viktige temaer i matematikkpensumet. Lillebroren min fikk f.eks. temaet "Mitt første moped" (i hvert fall ingen norsklærer som har funnet på den oppgaven), og han har laget noen enkle modeller om lån og benisnforbruk i excel, jobbet en del med prosentregning, og en del med vei/fart/tid.
Finn en syklisk firkant, og problemet er så godt som løst:)
Svar