Prøvemuntlig, matte

Her kan du stille spørsmål om oppgaver i matematikk på ungdomsskole og barneskole nivå. Alle som føler at de kan bidra er velkommen til å svare.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
Peanøttsmør

Hei! Jeg trakk temaet "Familietur til Sommarland" og jeg lurte på om noen kunne komme med ideer om hva jeg kan snakke om/ha med.
Gjest

Hei,
Du kan ta med billettpris pr. voksen, barn, innkjøp av matvarer, telt etc...tidspunkt for rutefly, buss, trikk etc. alt som har med tall å gjør...
Bananiel
Dirichlet
Dirichlet
Innlegg: 160
Registrert: 01/02-2017 17:36
Sted: Bananistan

Gjest skrev:Hei,
Du kan ta med billettpris pr. voksen, barn, innkjøp av matvarer, telt etc...tidspunkt for rutefly, buss, trikk etc. alt som har med tall å gjør...
Verdt å nevne at skjulte kostnader også er en ting i slikt. Du nevner forsåvidt enkelte av de skjulte kostnadene folk vanligvis kan bomme litt på, blant annet transport og matpriser.

Ta med regnskap og budsjett for oppgaven, og få med så mange faktorer som mulig. Igjen, ville jeg anbefalt å sjekket for skjulte kostnader. Altså, ting som gjerne kan koste penger
men som folk kan overse når de er ute å reiser.
“I love the man that can smile in trouble, that can gather strength from distress, and grow brave by reflection.” - Thomas Paine
Ant

Skal du lage budsjett så er excel et fint program å bruke.
Peanøttsmør

Siden læreren vår sa at vi kan selv velge hvor familien skal dra, så valgte jeg tusenfryd, i og med at det har vært en tidligere eksamen basert på det.
Hva må jeg ha med? Har tenkt å ha med excel og geogebra i hvert fall.
Takk for svar :)
Svar